Autoboten lijken meer op een schoenendoos dan op een schip, maar de combinatie met stormachtig weer levert wel een schitterend beeld op. Deze foto is genomen voor de nauwe ingang van Port Phillip Baai bij de haven van Melbourne.
Bij windkracht 8 is dat voor een windvanger van 200 bij 32 meter geen sinecure. Het is wel zaak dat de lading zeevast staat om te voorkomen dat die gaat schuiven, maar dat kan wel overgelaten worden aan .
WWL ontstond in 1999 na een joint venture tussen het Noorse Wilhelmsen en het Zweedse Wallenius. Het hoofdkantoor opereert vanuit Oslo met een grote vloot van LCTC (Large Car & Truck) en PCTC (Pure Car & Truck) carriers.
Daarnaast is het voor de Amerikaanse overheid opererende ARC (American Roll-on Roll-Off Carriers) van WWL en bezit men 80 procent van EUKOR (‘Europe Korea’). De overige 20 procent is van de Koreaanse overheid. Bij elkaar heeft WW Ocean een vloot van 125 schepen.
De Toronto is twintig jaar oud en vaart onder Maltese vlag. Er is plek voor 6.354 CEU, de voor autovervoer geldende standaardmaat gebaseerd op de maten van de Toyoto Corona RT 43 uit 1967.
WWL zelf heeft 53 schepen, waarvan de grootste een capaciteit hebben van 8.000 CEU. Ook in deze sector is een almaar voortgaande schaalvergroting zichtbaar, want WWL heeft in China vier schepen besteld voor 9.350 CEU. Ze komen vanaf 2026 in de vaart.