Verschuiving

0

Het blijft nog even verwarrend. Heel veel mensen willen deze zomer het liefst weer op vakantie naar het buitenland. Alleen is nog niet altijd duidelijk aan welke eisen je in welk land moet voldoen, want als je volgens de Nederlandse overheid weer naar diverse landen mag, dan ben je in die landen toch niet altijd welkom. 

Er wordt hard gewerkt aan een gezamenlijk registratiesysteem voor gedane inentingen, zodat je in veel vakantielanden geen vaccinatie­papieren meer hoeft te overleggen, maar ook dat is nu nog niet op orde en dus moet je alsnog een PCR-test overleggen. Dat zorgde voor een run op alle Nederlandse vakantiebestemmingen, met alle prijsstijgingen van dien. Tevens wordt er met een schuin oog gekeken naar de mogelijkheden om alsnog om te boeken naar een bestemming in het buitenland, zodra het weer kan. 

Deze verschuiving komt niet alleen voor met betrekking tot de vakantie. Al meer dan een jaar is iedereen aan het schuiven met ideeën en de wijze van uitvoering hiervan. Binnen de SAB hebben we ook ervaringen met het verschuiven en doorschuiven van plannen, zoals persoonlijke ontmo­etingen op de beurs. Maar ook het verschuiven van gemaakte afspra­ken. Dat komt de laatste tijd regelmatig voor aan de SAB-balie. Klanten die een nieuwe afspraak inplannen voor het behandelen van hun vaardocumenten, maar de oude afspraak niet annuleren. 

Als het niet lukt om de afspraak zélf te verzetten, dan wél graag even doorbellen aan de SAB. Het geannuleerde tijdvak wordt dan weer vrij­gegeven zodat anderen deze tijd kunnen inboeken. Maar het komt ook voor dat mensen later komen dan de afgesproken tijd. Dit kan problemen veroorzaken als de balieagenda voor dat dagdeel erg vol zit. Uiteraard probeert de SAB om je dan alsnog van dienst te zijn, maar dat vergt wel extra tijd. Jouw verzoek wordt dan, indien mogelijk tussendoor, in de overblijvende tijd, behandeld.

Lukt het je, bijvoorbeeld door een file, niet op tijd te zijn voor je afspraak? Bel dit dan even door aan de SAB, zodat deze tijd gebruikt kan worden om je collega-schipper te helpen. Is de klant met een afspraak ná jou al gearriveerd en jij annuleert de afspraak? Dan kan deze klant eerder geholpen worden.

Vaardocumenten kunnen in behan­deling worden gegeven via de webshop óf via een afspraak aan de balie. Dit is nooit een combinatie van beiden, omdat dit twee verschillende behandelroutes betreft: de backoffice en de frontdesk (balie). Heb je een afspraak aan de balie? Dan wordt de bestelling ter plekke voor je behandeld en kun je jouw vaardocumenten gelijk weer meenemen.

Bestellingen kunnen niet worden afgegeven en later worden opgehaald. Zou je dat wél doen, dan staat deze bestelling gelijk aan een post- of webshopbestelling met het verzoek ‘afhalen aan de balie’. Deze bestellingen worden dan níet direct aan de balie behandeld. Je ontvangt dan een bericht als de bestelling is voltooid. Een tijdsbestek kan niet worden afgesproken.

Article bottom ad

Laat een reactie achter

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.