- Advertentie -
- Advertentie -
HomeRubriekGesabbelRembours exit vanaf 2020

Rembours exit vanaf 2020

- Advertentie -

Delen

Je bent met de auto onderweg naar je bestemming en je navigatie geeft aan dat je er over dertig minuten zult zijn. Helaas doemt in de verte een matrixbord op boven de weg dat aangeeft dat er wegens wegwerkzaamheden een rijbaan is afgesloten en dat er een file is ontstaan.

Dit kan heel vervelend zijn als je ergens op tijd moet zijn. Wat ga je doen? Sluit je aan in de file en accepteer je dat je later op je bestemming aan komt of ga je op zoek naar een alternatieve route?

Wie iets wil vervoeren kan dat in Nederland via talrijke wegen doen; via de weg, het spoor, het water en door de lucht. Wil je vaker iets vervoeren, dan is het fijn als je de weg weet te vinden die voor jou het beste werkt.

Wat als het anders loopt dan gepland? Met die vraag had de SAB onlangs te kampen.

Het aanvragen van handelingen met betrekking tot vaardocumenten kan op drie manieren: per post, via de webshop en op afspraak aan de SAB-balie. Wordt je pakket via de post toegestuurd, dan krijg je de bestelling aangetekend of onder rembours toegestuurd, naargelang de wijze waarop de aanvraag door je is gedaan.

Het versturen van de aangetekende stukken blijft ongewijzigd bij een aanvraag via de webshop. Er is echter een grote wijziging gaande met de rembourszendingen. Dit heeft betrekking op alle aanvragen die per post worden ingediend.

De SAB is via een zijroute binnen ’Post NL’ ten ore gekomen dat de rembourszendingen vermoedelijk per 1 januari 2020 ophouden te bestaan. Mogelijk zal dit al eerder plaatsvinden. Dit zou betekenen dat er alleen nog maar via de webshop besteld en betaald zou kunnen worden. Omdat niet iedereen kan c.q. wil internetbankieren, is de SAB versneld op zoek gegaan naar een vergelijkbaar alternatief.

Doe je vanaf 1 januari 2020 een aanvraag per post, dan is de routing als volgt:
– de aanvraag komt per post binnen
– je ontvangt een bevestigingsmail van de binnenkomst van de aanvraag
– jouw aanvraag wordt verwerkt en de bestelling klaargezet
– je ontvangt een factuur met het verzoek om te betalen
– na binnenkomst van de betaling wordt de bestelling verstuurd

In de mail met het betaalverzoek vind je de diverse mogelijkheden om de factuur te betalen, bijvoorbeeld door een bankoverschrijving, iDeal of creditcard. Er hoeft dus niet meer te worden betaald aan de postbode en de verzendkosten zijn iets lager.

- Advertentie -

Meer

Laat een reactie achter

Vul uw opmerking in!
Vul je naam in

- Advertentie -
- Advertentie -

- Advertentie -
- Advertentie -