In het woordenboek wordt het woord ‘omgang’ omschreven als: ‘de manier waarop je contact hebt’. Over de omgang met elkaar is door de jaren heen veel te doen, zoals voorkeursstemmen die in het buitenland tijdens de verkiezingsperiode uitgebracht zouden zijn op een partij na intimidatie van stemmers en zinloos geweld tegen andersdenkenden of -geaarden. Onlangs kwam een geval van seksuele intimidatie aan het licht van een bekende en gerespecteerde acteur uit Amerika. Met als gevolg dat ook in Nederland nu de schijnwerpers gericht zijn op dergelijke excessen.

Dit zijn wel extreme voorbeelden maar kennelijk is de wijze van ‘omgang’ voor iedereen anders. We worden beïnvloed doordat we allemaal andere genen meegekregen hebben bij onze geboorte, in verschillende leefomgevingen wonen en andere vrienden hebben. Wat voor de één een standaard reactie is, komt voor de ander minder prettig over. Zelfs het geslacht van de persoon kan enigszins bepalend zijn voor de wijze waarop gecommuniceerd wordt. Ondanks de onderlinge verschillen is het goed om je daarvan bewust te zijn.

Een woord dat erg verbonden is met het woord ‘omgang’ is ‘klantvriendelijkheid. Dat betekent dat je prioriteit geeft aan het verlenen van service of hulp c.q. rekening houdt met de behoeften van bijvoorbeeld klanten. Toch is het niet vanzelfsprekend dat klantvriendelijkheid altijd leidt tot klanttevredenheid.

De SAB-balie is een uitgesproken plek waar veel mensen elkaar ontmoe­ten en waar informatie-uitwisseling erg belangrijk is. De SAB vindt het erg belangrijk om, binnen haar mogelijkheden, te kijken vanuit het perspectief van de klant en zo dienstbaar mogelijk te zijn.
Lukt dat altijd? Nee, helaas zijn de verwachtingen weleens veel hoger dan dat er mogelijkheden zijn. En natuurlijk vindt de SAB dat heel vervelend voor haar klant. Bereid een bezoek aan de SAB-balie daarom altijd voor en bekijk alvast voor jezelf de mogelijkheden. Ben je er toch niet zeker van? Bel dan even met je vragen of stuur een mailtje.

De SAB-medewerkers kunnen niet altijd alles toezeggen, maar proberen wel met je mee te denken door je het gunstigste scenario voor te leggen. De SAB zal zich in de toekomst blijven focussen op klantvriendelijk­heid en wil niet alleen graag de onmogelijkheden uitleggen, maar nog liever de mogelijkheden met je bespreken. Hopelijk leidt dat in heel veel situaties ook tot klanttevredenheid.

Article bottom ad

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.