- Advertentie -
- Advertentie -
HomeRubriekLaten we er samen een goed en succesvol jaar van maken

Laten we er samen een goed en succesvol jaar van maken [VOORTOUW]

- Advertentie -

Delen

Maatwerk Voorlichting Binnenvaart
Het zal u wellicht niet ontgaan zijn dat het BVB 2012 heeft afgesloten met een ware Blue Road Show. In één week heeft een aantal verladers tegelijk bekend gemaakt meer gebruik te gaan maken van the Blue Road voor het vervoer van (een deel van) hun goederenstromen.
Heinz, Bavaria, Mars, Aviko en Van Keulen halen daarmee tezamen 11.800 vrachtwagenladingen naar het water. Maandag 7 januari was de eerste proefvaart voor Heinz een feit vanuit Cuijk en voor Mars en Bavaria vanuit Veghel. Daarmee is de weg naar the Blue Road definitief ingeslagen.

 

Vlnr: Jan Goijaarts (Mars), Tom Tillemans (Heinz) en Fred Hooft (Bavaria).

Uiteindelijk kwamen de partijen met ondersteuning van het Bureau Voorlichting Binnenvaart bij elkaar en al snel zaten ook de huidige vervoerders en vertegenwoordiging van inland terminals om tafel. Met ieder een deel van de puzzel, een goede wil om te innoveren en vooral om samen te werken, lukte het om goederenstromen te combineren en de ‘mental shift’ naar het water te maken.

Ook in 2013 gaat het BVB actief verder met deze activiteiten, om nog meer lading voor de binnenvaart te genereren. Het BVB hoopt dat de eerder genoemde verladers als voorbeeld zullen dienen voor andere bedrijven. Goed voorbeeld doet immers volgen.

Wereld van de binnenvaart
In december is de eerste uitzending van het tweede seizoen van ‘Wereld van de binnenvaart’ uitgezonden. Net als in de eerste serie geven de afleveringen een kijkje in de wereld van de binnenvaart en de techniek, de organisatie en de mens achter het vervoer. De rode draad deze keer is mobiliteit en duurzaamheid.
Het BVB heeft in samenwerking met diverse sponsors uit de markt ook een item verzorgd. Het BVB hecht er namelijk waarde aan dat de binnenvaart bij het grote publiek op een goede manier onder de aandacht wordt gebracht.
De focus van de bijdrage ligt bij het in beeld brengen van de binnenvaart als een interessante logistieke partner voor het Nederlandse bedrijfsleven. Een aantal klanten/goederenstromen wordt in beeld gebracht waarbij duidelijk wordt gemaakt hoe de binnenvaart werkt in de logistieke keten en wat er voor nodig is geweest. Uiteraard allemaal onder de vlag van the Blue Road. Het BVB hoopt hiermee potentiële klanten voor de binnenvaart te bereiken.
De sponsors die er mede voor hebben gezorgd dat het item tot stand kon komen, staan op een aparte pagina vermeld. Kijk op de website van het BVB.

U kunt nog enkele uitzendingen verwachtend dit jaar. Het programma wordt elke zaterdag en zondag uitgezonden rond 16.30 op RTL 7. Afleveringen gemist? Kijk op www.wereldvandebinnenvaart.nl.



Delen

- Advertentie -

Meer

Laat een reactie achter

Vul uw opmerking in!
Vul je naam in

- Advertentie -
- Advertentie -

- Advertentie -
- Advertentie -