Digitale groei

0

Dat onze samenleving steeds meer digitaliseert, daar zijn we inmiddels aan gewend. Het scheelt vaak aardig in tijd en gemak. Veel ondernemers werden in de afgelopen tijd, helaas noodgedwongen, steeds creatiever in het creëren van digitale oplossingen.

Neem als voorbeeld de restaurants. Door de noodgedwongen tijdelijke sluiting werd het de ondernemers, hoe begrijpelijk ook, heel moeilijk gemaakt om hun hoofd boven water te houden. Hoe creatief is het dan om een praktisch menu samen te stellen dat je online kunt bestellen en dat je kant en klaar kunt afhalen bij je favoriete restaurant zodat je thuis ‘uit eten’ kunt? Je moest alleen zelf je tafel nog even leuk dekken.

Jammer genoeg gold deze mogelijk­heid niet op alle gebieden. Het is onmogelijk om je fysiotherapeut online in te boeken, zodat je verteld wordt hoe en op welke plaatsen je thuis de pijnlijke gebieden moet behandelen. Voor de dagelijkse gang van zaken was het over het algemeen goed te doen. Indien gewild kun je nog steeds de boodschappen, je schoenen, witgoed en dergelijke via de computer bestellen en dan wordt het op het gewenste adres afgeleverd.

De SAB merkt dat er de afgelopen periode meer gebruik is gemaakt van de webshop. Ook al liet de trouwe bezoeker van de balie zich niet afschrikken. Dat was ook niet nodig, want er waren voldoende voorzorgsmaatregelen getroffen.

Veel schippers kozen er tóch voor om de aanvraag online te doen en de documenten na te sturen. De groei van het webshopgebruik was vooral te merken aan de terugloop van de hoeveelheid binnenkomende aanvragen per post.

Voor alle (toekomstige) webshop­gebruikers heeft de SAB goed nieuws. In het nieuwe jaar lanceert de SAB een nieuwe versie van de webshop. Deze versie is sneller en biedt meer gebruikersgemak.

Via de webshop wordt er via iDeal betaald, zodat je bestelling aangetekend kan worden opgestuurd. Doordat ‘Postnl’ is gestopt met rembourszendingen, is de betaalprocedure bij postbestellingen iets omslachtiger. Bij binnenkomst wordt jouw bestelling bekeken en ontvang je via de mail een factuur. Na betaling van deze factuur wordt je bestelling behandeld en naar je opgestuurd.

Deze betalingswijze werkt prima, maar zorgt voor een minder snelle afhandeling. Het advies is dus om, indien mogelijk, je bestellingen via de webshop te plaatsen en hierdoor reistijd en -kosten te besparen.

Article bottom ad

Laat een reactie achter

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.