- Advertentie -
- Advertentie -
HomeVacaturesNautisch Inspecteur Vaarwegen (Vast)

Nautisch Inspecteur Vaarwegen (Vast)

- Advertentie -

Delen

Direct solliciteren

Nautisch Inspecteur Vaarwegen

Vast

Uren per week 36-36 uur
Plaatsingdatum 10-02-2025
Vacaturenummer CA10049600
Werk- en denkniveau MBO
Salarisniveau € 3.052,- tot € 4.811,-
Sluitingsdatum 09-03-2025
Aantal fte 4

Handhaving / veiligheid / toezicht

  • Verantwoordelijk voor het toezicht houden op de naleving van wet- en regelgeving op de Amsterdamse wateren.
  • Zorgen dat iedereen in Amsterdam zich veilig en vrij kan voelen.
    Het team bestaat uit een teamleider, twee coördinatoren en 32 BOA-bevoegde nautische vaarweginspecteurs. Bij de uitvoering van hun werkzaamheden speelt Informatie Gestuurd Handhaven (IGH) een steeds grotere rol. Dit gebeurt op basis van nieuwe methoden en technieken, zoals nautische informatiesystemen en data-analyse.

De functie

Heb je altijd al een carrière gewild op het water bij de gemeente Amsterdam? Wil jij bijdragen aan een veilige en leefbare omgeving op het water en zit het in je om zowel dienstverlenend als orde scheppend te zijn in onze dynamische en hectische hoofdstad. Dan is de gemeente Amsterdam op zoek naar jou.

In de functie van nautisch inspecteur vaarwegen houd je je bezig met het uitvoeren van de nautische inspectie, toezicht en handhavingstaken. Dit geschiedt op integrale wijze merendeels op en vanaf het water. Als nautisch inspecteur vaarwegen ben je verantwoordelijk voor het bewaken van het vlot en veilig scheepvaartverkeer op de binnenwateren van Amsterdam. Ook ben je bevoegd tot het geven van verkeersaanwijzingen aan de scheepvaart. Je werkt volgens een rooster en de werkzaamheden worden in uniform uitgevoerd.

Dit doe je op een gemiddelde dag

  • Vanaf het water ben je samen met je collega’s bezig met het uitvoeren van de nautische inspectie, toezicht en handhaving.
  • Je bent verantwoordelijk voor het bewaken van het vlot en veilig scheepvaartverkeer op de binnenwateren van Amsterdam en ben je bevoegd tot het geven van verkeersaanwijzingen aan de scheepvaart.
  • Je controleert op vergunningsvoorwaarden en de ter plekke geldende algemene en/of (nautische) voorschriften en regelgeving.
  • Je bent in staat overleg te voeren met bedrijven, burgers en recreanten en (administratieve) controles uit te voeren.
  • Je spreekt ondernemers en schippers aan op hun gedrag (o.a. bij drukte en overlast op het water), je treedt op bij overtredingen en incidenten en informeert over de geldende regelgeving.
  • In voorkomende gevallen dwing je naleving af door bestuursrechtelijk of strafrechtelijk op te treden.

Hier ga je aan de slag

We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom!

De directie Toezicht en Handhaving Openbare Ruimte (THOR) is verantwoordelijk voor het leefbaar, veilig en schoon houden van de stad voor iedereen die in Amsterdam woont, werkt en recreëert. Deze opgave staat voor THOR altijd en overal centraal.

Binnen Toezicht Handhaving Openbare Ruimte (THOR) van de Gemeente Amsterdam is het team Nautisch Toezicht & Handhaving verantwoordelijk voor het toezicht houden op de naleving van wet- en regelgeving. Bij overtredingen wordt handhavend opgetreden. Het team bestaat uit een teamleider, twee coördinatoren en 32 BOA-bevoegde nautische vaarweginspecteurs. Bij de uitvoering van hun werkzaamheden speelt Informatie Gestuurd Handhaven (IGH) een steeds grotere rol. Dit gebeurt op basis van nieuwe methoden en technieken, zoals nautische informatiesystemen en data-analyse.

Dit breng je mee

Voor deze functie nautisch inspecteur vaarwegen beschik je over:

  • Minimaal afgeronde mbo-4 niveau en een klein vaarbewijs.
  • Minimaal een jaar relevante werkervaring in het vakgebied of je hebt een gerichte nautische vakopleiding (zeevaartschool of nautische binnenvaart) gevolgd.
  • Je hebt het diploma Nautische Functies 1+2 (of relevante modules uit de nautische leerlijnen), een marifoonbedieningscertificaat en het diploma Buitengewoon
  • Opsporingsambtenaar (BOA). Heb je deze diploma’s nog niet? Dan ben je bereid ze zo snel mogelijk te behalen, op kosten van de gemeente Amsterdam.
  • Ervaring met toezichthouden op wet- en regelgeving in een nautische functie is een pre.
    Voor deze functie geldt dat je in het bezit moet zijn van een zwemdiploma en rijbewijs B.

Aan competenties breng je mee:

  • Omgevingsbewustzijn: Laat blijken goed geïnformeerd te zijn over vakinhoudelijke, organisatorische, maatschappelijke, politieke ontwikkelingen of andere omgevingsfactoren en weet deze effectief te benutten voor de eigen functie of organisatie.
  • Oordeelsvorming: Komt op basis van informatie en analyse van een gegeven situatie tot een weloverwogen en realistisch oordeel.
  • Samenwerken: Levert een constructieve bijdrage aan een gezamenlijk resultaat, in het bijzonder aan de sfeer en de relaties binnen de groep of het team.
  • Stressbestendig: Blijft effectief werken onder druk, bij tegenslag en/of in een hectische omgeving.
  • Overtuigingskracht: Oefent, op basis van persoonlijk overwicht, invloed uit op mensen en situaties, gericht op acceptatie en het overwinnen van weerstanden. Communiceert ideeën duidelijk en stellig.

Dit bieden we jou

Als nautisch inspecteur vaarwegen kom je ons 36 uur per week versterken en kun je rekenen op onderstaande arbeidsvoorwaarden.

  • Een bruto maandsalaris van minimaal € 3.052,- (aanloopschaal 8) tot maximaal € 4.811,- (schaal 9) op basis van een 36-urige werkweek. Het exacte salaris wordt afgestemd op de opleiding, kennis en ervaring die je meebrengt.
  • Dit wordt aangevuld met een onregelmatigheidstoeslag, de Toeslag Onregelmatige Dienst (TOD).
  • Een arbeidsovereenkomst voor de duur van 1 jaar, met daarna de mogelijkheid op een overeenkomst voor onbepaalde tijd als je op dit moment nog geen, of een tijdelijke, arbeidsovereenkomst hebt bij de gemeente Amsterdam.
  • Als je al een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd hebt bij de gemeente Amsterdam, dan behoud je deze en word je overgeplaatst.
  • Ontwikkel- en opleidingsmogelijkheden. Ons interne opleidingscentrum, de Amsterdamse School, biedt verschillende opleidingen, ontwikkeltrajecten en begeleiding in het werk waardoor je jezelf kan blijven uitdagen.
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% van jouw salaris dat je kunt gebruiken voor bijvoorbeeld extra pensioenopbouw of extra verlofdagen.
  • Een pensioenregeling bij ABP, het pensioenfonds voor overheid en onderwijs.
  • Een reiskostenvergoeding van € 0,10 per kilometer voor reizen met de auto, € 0,15 per kilometer voor reizen met de fiets en € 0,21 per kilometer voor reizen met het OV. Dit geldt tot 45 kilometer enkele reis woon-werkafstand en voor het aantal dagen dat je op locatie werkt.
  • De mogelijkheid om de verplichte NNVO opleidingen, marifoon bedieningscertificaat en diploma Buitengewoon Opsporingsambtenaar (BOA) te behalen op kosten van de gemeente Amsterdam.
  • Fantastische baan op de grachten van Amsterdam. Samen met je collega’s zorgdragen voor een vlot en veilig scheepvaartverkeer. Vanuit je nautisch kennis en ervaring een bijdrage leveren aan de leefbaarheid op het water van Amsterdam. Varen en werken met de nieuwste elektrisch aangedreven patrouilleschepen.
  • Een mobiele werktelefoon en iPad.

Nieuwsgierig naar al onze arbeidsvoorwaarden? Bekijk de Personeelsregelingen Gemeente Amsterdam (PGA).

Solliciteren naar deze baan

  • Spreekt deze vacature je aan, dan ontvangen we jouw sollicitatie graag uiterlijk 9 maart 2025 via de ‘direct solliciteren’ button.
  • Wij ontvangen graag je motivatie, waarin je in maximaal 1 A4 pagina toelicht waarom jouw werkervaring en competenties aansluiten bij deze functie. Je motivatie wordt meegewogen tijdens de selectieprocedure
  • De selectieprocedure bestaat uit een brief- en cv-selectie, gevolgd door maximaal twee gespreksrondes. Daarnaast maken een assessment, vaartest en medisch onderzoek ook deel uit van de procedure.
  • Deze vacature staat gelijktijdig intern en extern uit. Medewerkers van de gemeente Amsterdam hebben voorrang in de procedure
  • Na ontvangst van jouw sollicitatie starten wij met de selectieprocedure.
  • De gesprekken vinden plaats op onze locatie aan de Papaverweg te Amsterdam.
  • Van elke collega die ons komt versterken vragen wij een recente Verklaring Omtrent het Gedrag Politiegegevens (VOG-P).

Direct solliciteren

Meer informatie

Delen

- Advertentie -

Meer

- Advertentie -
- Advertentie -
- Advertentie -
- Advertentie -

Doelgericht adverteren

Wilt u advies over de mogelijkheden om doelgericht te adverteren? We helpen u graag om op de juiste plek en op het juiste moment bij uw doelgroep in beeld te komen. In de papieren krant, online, of beide.