Het BVB heeft samen met de acht andere organisaties in het Binnenvaarthuis de krachten gebundeld en geld ingezameld om namens de binnenvaart de actie voor Haiti te steunen.
Er is een radiocommercial opgenomen en meerdere malen uitgezonden op Radio 555. De boodschap: “De binnenvaartorganisaties hebben de krachten gebundeld voor Haïti. Het is van levensbelang dat de hulpgoederen de mensen op tijd kunnen bereiken. Als geen ander weet de binnenvaart hoe belangrijk goede infrastructuur en logistiek is. Door er samen de schouders onder te zetten bouwt de binnenvaart mee aan een betere toekomst. Breng de vaart erin, steun Haïti.”
Het bereik van de boodschap was heel groot, omdat radio 555 een samenwerking was van zeven radiozenders. Hierdoor kon de binnenvaart op betaalbare wijze én voor een goed doel de binnenvaart bij een heel groot publiek onder de aandacht brengen.
Arte
Het TV-programma Global Mag van de Frans/Duitse zender Arte wil aandacht besteden aan de binnenvaart. Het BVB werd benaderd om een schipper te zoeken die de bedrijfstak representeert. Een journalist wil een dag meevaren aan boord bij een schippersfamilie. Zijn doel is om te laten zien dat binnenvaart in Nederland een groter aandeel heeft dan in de rest van Europa en milieuvriendelijker is dan wegvervoer. Daarnaast wil hij graag tonen hoe het werk van een binnenvaartschipper verweven is met de familie.
Het is een mooie kans de binnenvaart ook internationaal goed in beeld te brengen. De opnames staan deze week gepland.