Reich Schifffahrtsbetriebe heeft zijn vloot uitgebreid met een nieuwe telg: mts Katrin Reich. Het schip is afgebouwd door GS Yard. De succesvolle proefvaart was op woensdag 21 april.
Reich Schifffahrtsbetriebe is een welkome en regelmatig terugkerende gast op de werf in Waterhuizen. De in Lauenburg an der Elbe gevestigde rederij liet daar eerder al de Holly Reich, Saskia Reich, Svenja Reich en Heidi Reich bouwen. De nieuwe tanker is inmiddels het negende schip van de vloot.
De Katrin Reich is uitgerust met een compleet nautisch pakket van Alphatron Marine. Sensor Maritime zorgt voor extra veiligheid met zijn brughoogtedetectiesysteem. Kadlec & Brödlin ontwierp, leverde en installeerde de elektrische installatie, bouwde de navigatie- en communicatieapparatuur in en leverde de tankmeet- en alarmeringssystemen, met alle toebehoren.
Van Wijk Machinefabriek en Scheepsreparatiebedrijf maakte de hefkolom en het stuurhuis. Van Wijk Stuurhuizen maakte de aluminium bovenbouw.
Heinrich Harbisch Schiffswerft leverde 2x 2 HA-DU hightech-roeren. De schroeven (4-blads en 1550 millimeter diameter) komen, net als de Optima-straalbuizen van Promarin Propeller- und Marinetechnik.
HR Piping deed de inbouw van de machinekamerinstallatie en verzorgde de laad-/los-installatie. Blokland Non-Ferro bouwde de beunkoelers en expansietanks. Verhaar Omega leverde een elektrisch aangedreven kanalenboegschroefinstallatie.
All Pumps Holland leverde een compleet Victor-pompenpakket. De appendages voor de dekleidingsystemen en de machinekamers zijn afkomstig van W&O Europe. WindeX Engineering is verantwoordelijk voor de rvs klaproosters.
De Q8-smeermiddelen worden geleverd door Licorne Fuel.