- Advertentie -
- Advertentie -
HomeNieuwbouwMts Temptation is een functionele troef 

Mts Temptation is een functionele troef 

- Advertentie -

Delen

Mts Temptation heeft de Moneymaker-credits, de optelsom van draagvermogen, snelheid en kruiplijn. Compleet geleverd door RensenDriessen Shipbuilding, als casco gebouwd in Nantong met gracieuze lijn en stijl. 

Via Dolderman in collegiale samen­werking bij Den Breejen Shipyard tot schip gerealiseerd heeft deze 110 x 11,45 meter grote tanker kwaliteit. Loepzuiver, strak tot onder de platen, ogenschijnlijk zonder spanten met eigentijdse inrichting en door het van corona vrije ‘jeugdteam’ als schilderstuk gekoesterd… het maakt de Temptation voor het maritieme hart tot één grote verleiding.

Aan het roer van de Vof Temptation staan Klaas Leinenga en Popko Lamein. In 2009 kwamen ze elkaar tegen. Popko had zijn Hol-Du net verkocht, rentenieren was nog verre toekomst, dus was samenwerken een optie. Met als uitkomst deze Temptation. Popko gaat erop varen, Klaas is de vliegende keep binnen de firma.

Zijn jullie tevreden over het schip?
“Ja, het is een kopie van de Sensation. Qua inrichting en equipment is het dan niet zo moeilijk. De praktijk leert wat je het beste aan kunt passen of anders doen bij een nieuw schip. Bovendien is het een gerenommeerd type casco. Heb je dan ook zo’n man als Herman Beek, dan kan er niets misgaan.”
Klaas: “Als we in de auto stappen, op weg naar huis, kijken we nog even achterom. Popko en ik, maar ook onze kinderen zijn trots op de Temptation!”

Coronavrij verfteam

We praaien even later projectleider Herman Beek bij Den Breejen. Onmiddellijk haalt hij zijn team erbij. “Samen dus! We hebben de mensen, de faciliteiten, ruimte en ervaring. Het is niet de eerste tanker die we afbouwen. Bovendien hebben we de beschikking over een 2.0 afbouwkade met alle faciliteit onder de hand en kort bij het kantoor. Dat scheelt per dag kilometers.”

Naast dat het een fraaie tanker is, heeft de Temptation een basic uitvoering. Een Caterpillar 3512 als voorstuwing, EMS installeerde het elektrisch systeem en de apparatuur. De stuurhut is van Kampers met betimmering van Verveer. Een Verhaar kopschroef maakt van manoeuvreren spelevaren, mede dankzij het Damen-roerwerk. De leidingstraat draagt het merk RuGoTech Pijpleidingen.

Het aanvullende, ‘coronavrije’ verfteam bestond uit Esmee en Ferron Leinenga en Verena en Marco Lamein. Jordy, de vriend van Esmee, kreeg een gouden kans om zich als handig te ontplooien. Bij zoveel jeugdig enthousiasme bleef de vitale Henno Teekman (schoonvader) niet achter en trok eveneens het ketelpak aan. 

Esmee veegt wat spetters Nelf van haar wang, haar werkpak oogt als staalkaart van Temptation-kleuren. Ze volgt dan ook een mode-opleiding.

Houden de jongens jullie meisjes een beetje uit de wind?
“Ze sparen ons niet. We werken hard en lachen veel. De jongens zijn trendy maritiem, wij brengen de style erin. Bovendien is het heel gezellig in ons team. De havo en het examenjaar zijn even op de achtergrond. Arbeidsvitaminen komen hier niet uit de radio, we kunnen wat bijdragen, groeien er persoonlijk van en het wordt een heel mooi schip!”

Samen met de matrozen Daniël en Janoutz (al vier jaar aan boord – “of het eigen jongens zijn” hoorden we Klaas zeggen) lijkt het of de Temptation zo uit de spuiterij komt. 

mts Temptation
(foto Johan de Witte)

Bedrijfskleding

ShirlZ Corporate Fashion is de business van Klaas’ echtgenote Shirley Leinenga-
Teekman. Vandaag is ze niet op de Temptation, maar op de zaak: druk om de kleding voor aan boord te verzorgen. Ook voor de binnenvaart stelt ze speciale pakketten
samen. De standaard pakketten staan online op www.crewuniforms.shop.

Even googlen: Nadat Shirley diverse opleidingen volgde in mode, stijl, kleur, uiterlijke verzorging, branding en ondernemen begon ze voor zichzelf in een studio in Dordrecht met adviseren over make-up, kleur en stijl, gecombineerd met de verkoop van kleding en accessoires. Al snel kwam het idee van het kledingconcept en ging ze dit uitwerken, van patroon tot productie. De ervaring leerde dat er bedrijfsmatig vraag was naar een totaalconcept. 

Voor Shirley kwam alles bij elkaar: het omgaan met mensen, kleur, stijl, kleding, modisch vormgeven, etaleren, advies en collecties samenstellen. Younique, ofwel een strategisch branding-advies om uitstraling aan een bedrijf te geven, identiteit en pasvorm met dé nieuwe kijk op bedrijfskleding waarbij ook de kledingetiquette gehanteerd wordt die thuishoort in het bedrijfsleven. 

Tegenwoordig is de showroom in Hendrik-Ido-Ambacht is gevestigd. De koffie staat klaar, belooft de website…

tekst: Johan de Witte

Delen

- Advertentie -

Meer

Laat een reactie achter

Vul uw opmerking in!
Vul je naam in

- Advertentie -
- Advertentie -

- Advertentie -
- Advertentie -