- Advertentie -
- Advertentie -
HomeNieuwsIn het hol van de leeuw

In het hol van de leeuw

- Advertentie -

Delen

In het hol van de leeuw lanceert de Rotterdamse haven vandaag de nieuwe campagne Rotterdam loves breakbulk. Dit gebeurt namelijk tijdens de toonaangevende vakbeurs Breakbulk Europe in Antwerpen. De Scheldestad is Europese marktleider voor goederen als staal, papier, projectlading en non-ferro metalen. De ideale plek dus voor de Rotterdamse bedrijven om na de start van de campagne overdag in het beursgebouw, ´s avonds nog eens extra uit te pakken op de Grote Markt.

Beweging creëren
Rotterdam loves breakbulk omdat het bij de behandeling van breakbulk niet gaat om aantallen of standaardprocedures, zo licht business manager breakbulk Melvin Hage van het Havenbedrijf Rotterdamf toe. ‘Antwerpen is goed, maar Rotterdam kan het beter. De kwaliteit van ons materieel, de mensen, de haven, achterlandverbindingen is hoger en de Rotterdamse haven is vaak goedkoper.’
‘Veel klanten in ons segment kiezen echter traditioneel en daarom moeten we prikkelen om beweging te creëren. Die ging het eerste kwartaal de goede kant op, met een plus van 9% in onze overslag terwijl die in Antwerpen met 9 procent daalde. Wat ons betreft trekken we die lijn door.’

Of het nu staal, non-ferro metalen, papier, projectlading is, elke scheepslading vereist zorgvuldigheid, inzet en samenwerking. Dit maakt breakbulk veeleisend en interessant; deze ladinggroep vereist efficiëntie en een net iets betere dienstverlening. De campagne wijst wat Rotterdam in huis heeft: 24/7 bereikbaarheid, de beste achterlandverbindingen, de modernste (magneet)kranen, de all weather terminal, de Port Navigator en Europa´s grootste vloot drijvende kranen, die tot 1800 ton kunnen tillen.

Delen

- Advertentie -

Meer

Laat een reactie achter

Vul uw opmerking in!
Vul je naam in

- Advertentie -
- Advertentie -

- Advertentie -
- Advertentie -