- Advertentie -
- Advertentie -
HomeNieuwsEVO-directeur geridderd bij afscheid

EVO-directeur geridderd bij afscheid

- Advertentie -

Delen

Vandaag heeft directeur Dick van den Broek Humphreij na veertien jaar officieel afscheid genomen van verladersorganisatie EVO.  hij werd bij monde van minister Schultz benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau.

Van den Broek Humphreij benadrukte in zijn afscheidsrede dat het jaarcongres wat hem betreft plaatsvindt om de vitaliteit van EVO te vieren. En het feit dat de oude directeur plaatsmaakt voor de nieuwe directeur doet daar volgens hem helemaal niks aan af. In tegendeel: "De overdracht van het beheer van de middelen en de leiding van de organisatie aan de volgende generatie kenmerkt juist de vitaliteit van EVO. Wij zijn er bijzonder trots op dat Machiel van der Kuijl de algemene leiding van EVO op zich neemt." Vanaf vandaag heeft EVO een tweekoppige directie met Machiel van der Kuijl als algemeen directeur en Dick van den Bosch als plaatsvervangend algemeen directeur.

Succes
Terugblikkend op zijn tijd bij EVO gaf Van den Broek Humphreij aan er trots op te zijn wat EVO heeft gepresteerd. Het grootste overkoepelend succes is volgens hem dat de politiek er tegenwoordig van doordrongen is dat de verlader een belangrijke rol speelt bij het doelmatig maken van het vervoer van goederen. De scheidend Algemeen Directeur: ‘EVO heeft die rol met succes geclaimd en de opdrachtgever van transport nadrukkelijk op de kaart gezet. Het belang van goederenvervoer in termen van maatschappelijk nut overtreft oneindig het resultaat van iedere kosten/batenberekening aan de hand van direct in geld waardeerbare indicatoren. Oftewel, knevel het vervoer van goederen en je knevelt de vitaliteit van je economie. EVO zal dan ook na mijn vertrek nog lang haar verantwoordelijke rol als bewaakster van het logistieke belang van haar leden spelen.’

Frustraties
Tot slot nam Van den Broek Humphreij de gelegenheid te baat om zijn hart te luchten over twee ‘kleine frustraties’ die hem de afgelopen jaren kwelden. De eerste is dat filemeldingen elke dag opnieuw, verspreid over de dag weergeven dat een vrachtwagen betrokken is bij een incident. "Hoewel deze informatie volstrekt nutteloos is voor weggebruikers, heeft het wel een verwoestende uitwerking op het imago van het goederenvervoer over de weg. Het laat weggebruikers denken dat de vrachtauto de file veroorzaakt."
Een tweede frustratie betreft zijn vergeefse persoonlijke lobby tegen het woord ‘mainport’. Dit woord is volgens van den Broek Humphreij door Neerland’s Logistieke Intelligentsia bedacht, maar bij het gebruik van deze term in het buitenland krijg je er een gratis puntmuts met ezelsoren bij.

Delen

- Advertentie -

Meer

Laat een reactie achter

Vul uw opmerking in!
Vul je naam in

- Advertentie -
- Advertentie -

- Advertentie -
- Advertentie -