WeBarge verwelkomt Denford

0

In december is de Denford in de vaart gekomen. Het 110 meter lange containerschip is gebouwd in opdracht van Olivier De Smedt van WeBarge uit Antwerpen.

De geslaagde proefvaart was 14 december. Voor het ontwerp, de bouw en de levering tekende RENSEN-DRIESSEN Shipbuilding. Olivier De Smedt is een trouwe en tevreden klant van de Zwijn­drechtse scheepsbouwer. De samenwerking tussen hem en Wim Driessen begon al met de levering van mcs Oxford, circa twaalf jaar geleden.

De Denford is alweer het vijfde schip dat RENSEN-DRIESSEN mocht leveren. Begin dit jaar kwam de Monford in de vaart. Dat was de eerste tanker in de toch al veelzijdige vloot.

Ook nu werd het schip, in opdracht van RENSEN-DRIESSEN, afgebouwd door Dolderman – maar deze keer gebeurde dat in samenwerking met Den Breejen Shipyard. Dolderman leverde daarnaast ook de Caterpillar-motoren; Den Breejen de schroefas­installatie.

Reintjes Benelux leverde de keerkoppeling voor de voorstuwingsmotor, een Cater­pilar 3512C. Damen Marine Components leverde de twee hydrodynamische profielroeren en de Optima-straalbuis, plus het stuurpaneel (inclusief roerstandaanwijzer) en de roeraandrijving. De boegschroef is van Veth Propulsion.

Het schip heeft U-bundelkoelers van Blokland Non-Ferro. Van Wijk Machinefabriek en Scheepsreparatiebedrijf leverde de autokraan, de ankerlieren en de koppellieren.

EMS Group verzorgde de complete elektrische installatie. Tresco Engineering is aan boord met Tresco Navigis.

Kampers Shipyard tekent voor het stuurhuis met hefgeleidekokersysteem inclusief de hydrauliek daarvoor. Blommaert leverde de voormast en de dakradarmast, de boordlichtvleugels, heklichtbeugel, de aluminium bordesroeftrap en davit en de stuurhuttrap.

Stam Constructie vervaardigde de hoogglans gepolijste uitlaatsets op het voor- en achterschip, de rvs steunen voor de koppeldraden, de rvs roefbescherming en het
relingwerk (uitgevoerd met verende scepters in de gangboorden).

ClimaLogic is verantwoordelijk voor de airco- en de overdrukinstal­latie, de machinekamer- en ruimventilatoren en de rvs afsluitbare roosters. Hoogendoorn Maritieme Betimmeringen en Interieurbouw deed de volledige betimmering van zowel de achterwoning als de voorwoning en het stuurhuis. VE-woning en scheepsstoffering zorgde voor de complete stoffering van de woning en het stuurhuis, inclusief Ve-screen-zonwering.

Foresta Trading leverde alle pompen (dekwaspompen, lens-/ballastpompen, zwartwater-pompen met versnijder, ruim-lensdompelpompen) en de smeeroliehaspelset en voorsmeerpomp.

RuGotech Pijpleidingen deed het leiding­werk in de machinekamers voor- en achterop.  W & O Europe leverde de afsluiters voor het ballastsysteem en de machinekamers. De Denford is gecertificeerd door Lloyd’s Register EMEA.

Article bottom ad

Laat een reactie achter

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.