- Advertentie -
- Advertentie -
HomeRederij de Jong vaart voor SIF volledig op HVO100

Rederij de Jong vaart voor SIF volledig op HVO100

- Advertentie -

Delen

Rederij de Jong vaart voortaan volledig op HVO100 voor haar klant SIF. Daardoor vermindert de CO2-uitstoot van het vervoer van windmolenonderdelen met 89 procent.

Al meer dan twintig jaar verzorgt Rederij de Jong het transport van steeds grotere onderdelen voor windmolens vanuit Roermond naar diverse binnenhavens. De onderdelen worden geladen in duwbakken, die dienen als drijvende opslag tussen productie en eindbestemming. De in Maassluis gevestigde rederij levert ze vervolgens just-in-time af bij de SIF-vestiging op de Maasvlakte in Rotterdam of in het Antwerpse Hoboken (bij partner Smulders).

HVO100

Het transport van deze onderdelen vergt jaarlijks tussen de 1 en 1,5 miljoen liter gasolie. In overleg met SIF heeft Rederij de Jong besloten helemaal over te stappen op HVO100. Met deze biodiesel gaat de CO2-uitstoot met 89 procent omlaag. Dit komt neer op een jaarlijkse besparing van ruim 2,5 miljoen kilo CO2. Daarnaast nemen ook de hoeveelheden fijnstof (PM), stikstofoxiden (NOx) en roet af.

Rederij de Jong vierde vorig jaar haar 100-jarig bestaan. Het familiebedrijf biedt een breed scala aan diensten, waaronder duwvaart en binnenvaarttransporten met drogeladingschepen. Via dochteronderneming C-Shipping & Logistics is Rederij de Jong ook actief in de zeevaart en biedt het havenagentschapdiensten aan in de ARAG-havens.

 

Delen

- Advertentie -

Meer

Laat een reactie achter

Vul uw opmerking in!
Vul je naam in

- Advertentie -
- Advertentie -

- Advertentie -
- Advertentie -