In de haven van Wesel, onderdeel van DeltaPort, is Nordfrost gestart met de containeroverslag. De Duitse marktleider in diepvrieslogistiek is in Wesel een groot logistiek centrum aan het bouwen.
De eerste fase is al in bedrijf. Met een mobiele havenkraan worden de containers van en op (binnen)schepen overgeslagen. Bij wijze van test bracht de Belgische Amphira onlangs vijftien zeecontainers (45 ft) naar Wesel. De overslag is probleemloos verlopen.
Cool Corridor
Nu kunnen de volgende scheepstransporten worden ingepland, waarbij ook de regionale koelhuizen van Nordfrost zullen worden meegenomen in de logistieke keten. Parallel hieraan gaat Nordfrost een containerdepot in bedrijf nemen. Het bedrijf investeert in Wesel in de bouw van een vrieshuis, hallen voor projectverlading en -opslag en een groot aantal aansluitingen voor reefercontainers.
Begin 2023 zal het logistieke centrum volledig klaar zijn. Het maakt deel uit van de Cool Corridor, een initiatief van de Rotterdamse haven en DeltaPort. Vanuit Wesel is Nordfrost via dagelijkse binnenvaartdiensten verbonden met de ARA-havens en via de kustvaart met andere Europese havens.
Goedendag,
Ik kijk vaak via de camera van de binnenvaartschepen naar het laden en lossen van containers.
Ik vraag me steeds af hoe de containers aan de kraan blijven hangen, ik zie namelijk nergens aangrijppunten.
Dank voor uw reactie.