Na de introductie van the Blue Road heeft het Bureau Voorlichting Binnenvaart de eerste uiting onder dit nieuwe merk geïntroduceerd: een glossy magazine over de binnenvaart dat de toepasselijke titel Blue Magazine draagt. Dat geeft een breed inzicht in de binnenvaart en is speciaal geschreven voor de verladers en logistiek dienstverleners.
In totaal 1800 verladers kregen het magazine afgelopen week toegestuurd. Ook sponsors van het BVB hebben een exemplaar ontvangen.
Overstap
"Blue Magazine deelt op informatieve wijze Nederlands grootste logistieke geheim: de binnenvaart", aldus het BVB. "Dit geheim wordt onthuld door mensen die de stap naar vervoeren met de binnenvaart reeds hebben gemaakt. Zij vertellen over hun beweegredenen en ervaringen bij deze overstap."
Naast deze verhalen uit de praktijk zijn ook diverse feiten en cijfers, nieuws over onderwijs, innovaties, beveiliging, infrastructuur en milieu terug te vinden in het blad. In het voorwoord onderstreept minister Schultz van Infrastructuur en Milieu de troeven van de binnenvaart.
Maatwerk Voorlichting Binnenvaart
Het Blue Magazine ondersteunt het werk van het project Maatwerk Voorlichting Binnenvaart. In dit project heeft de binnenvaart een aantal professionele logistieke adviseurs aangetrokken om verladers kosteloos advies op maat te kunnen leveren. In dit advies wordt samen met de verlader gekeken of er binnen de onderneming mogelijkheden zijn om een deel van de logistiek via de binnenvaart af te wikkelen. Indien gewenst wordt dit traject ondersteund met een pilot om de praktijk te kunnen ervaren.