‘Koning te rijk’ met de Rich

0
(foto Simon Marrink)

Bij GS Yard is in juni de Rich opgeleverd. Het motortankschip vaart onder Nederlandse vlag en is eigendom van Richard Klingenstijn. De eerste vier letters van zijn voornaam vertonen opvallend veel overeenkomst met de naam van het schip, waarmee hij ongetwijfeld ‘de koning te rijk is’.

De werf in Waterhuizen verzorgde de complete afbouw. ADS van Stigt leverde twee Masson Marine-keerkoppelingen, in combinatie met een elastische Vulkan-koppeling en PTO voor het stuurwerk.

De twee 5-blads schroeven zijn afkomstig van Promarin, dat ook  de twee Optima-straalbuizen maakte. Heinrich Harbisch Schiffswerft zorgt er met twee maal twee HA-DU-roeren voor dat de Rich goed op koers blijft. Blokland Non-Ferro regelde de beunkoelers. Verhaar Omega is van de partij met een boegschroefinstallatie van eigen fabricaat.

HR Piping verzorgde de installatie van de machinekamer en de laad/los- en dekleidingen. Van All Pumps Holland is het complete Victor-pompenpakket afkomstig. W&O Europe leverde de afsluiters voor de dekleidingsystemen en de machinekamers.  WindeX Engineering deed dat met de rvs klaproosters.

Van Wijk Stuurhuizen bouwde het stuurhuis. Van Wijk Machinefabriek en Scheepsreparatiebedrijf maakte de hefkolom daarvoor en leverde ook de autokraan. Alphatron Marine leverde het nautisch pakket.

Bunkerstation Heijmen leverde smeerolie, gasolie en scheeps­materialen. De Rich is geclassificeerd door Lloyd’s Register EMEA.

Laat een reactie achter

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.