Vandaag begint SMM in Hamburg. Imtech Marine benut de internationale maritieme vakbeurs voor de herintroductie van Radio Holland. Het merk keert terug als vlag voor de service- en navigatie-/communicatie-activiteiten.
Daarnaast bundelt Imtech Marine zijn krachten voor de binnenvaartmarkt binnen het Radio Holland-netwerk van vestigingen en dealers in Europa. Dit betekent een sterkere samenwerking tussen Imtechs dochter Van Stappen in Antwerpen, de Radio Holland-binnenvaartafdeling in Rotterdam en het dealernetwerk in Nederland, Frankrijk, Duitsland en België. Karli Boschitsch is aangetrokken als manager Binnenvaart Europa. Hij werkte in het verleden bij Radio Zeeland.
Radio Zeeland en Furuno
Dennis Mol (directeur Services Europe) zegt: ‘De ervaring van Karli Boschitsch met de producten van Radio Zeeland en Furuno, alsook zijn commerciële ervaring en samenwerking met Europese dealers, past goed op de ambitie van Imtech Marine, onder de vlag van Radio Holland in de binnenvaartmarkt. Met Johnny van Stappen als operationeel manager voor Europa aan zijn zijde staat een zeer ervaren team aan het roer.’
Imtech Marine is exclusief distributeur van Radio Zeeland- en Furuno-producten. De binnenvaartondernemer kan via het brede netwerk van servicevestigingen in Europa rekenen op ondersteuning in nieuwbouw, service en onderhoud, belooft het bedrijf. ‘Samen met de naam Radio Holland een vertrouwde combinatie.’
Sterke naam
Op SMM Hamburg herintroduceert Imtech Marine de naam Radio Holland als ‘solution brand’ voor zijn service- en nav/com-oplossingen. ‘Het bleek dat Radio Holland nog steeds een vertrouwde, sterke naam is in de scheepvaartindustrie, gewaardeerd door onze relaties. Daarom hebben we besloten de naam weer terug te brengen voor service en nav/com. Onze bedrijfsnaam blijft overigens Imtech Marine, maar de vertrouwde naam Radio Holland is weer terug, een naam die al ruim honderd jaar een bekende is in de zee- en binnenvaart.’