De 3-daagse beurs Construction & Shipping Industry is net als andere jaren weer druk bezocht. Ook de Binnenvaartstand mocht veel bezoekers ontvangen.
Het BVB doet graag wat extra’s voor zijn sponsors op de beurs, zo ook dit jaar. Omdat het project Maatwerk Voorlichting Binnenvaart zo goed aan de weg timmert, met concrete verladers die de weg naar het water gevonden hebben, had het BVB een uniek cadeautje ‘op maat’. Op vertoon van een vooraf toegezonden afhaalbewijs konden sponsors een flesje ketchup met speciaal etiket ophalen. Op het etiket de tekst: “Duurzaam vervoerd over water”.
Daarnaast had het BVB nog een speciale sponsoractie op de beurs. Huidige en nieuwe sponsors maakten kans op gratis kaarten voor de opera Das Rheingold. Deze opera wordt aan boord van BVB-sponsor ms Oriana op diverse plaatsen langs de Rijn wordt opgevoerd. Het ruim wordt omgebouwd tot een muziektheater waar de voorstellingen plaatsvinden. Mensen konden op de stand een kaartje invullen en inleveren. Er zijn tientallen kaarten ingeleverd, waaruit een winnaar getrokken zal worden in juni.
Werkbezoek Onderzoeksraad voor Veiligheid
Vrijdag 31 mei organiseerde het BVB voor de Onderzoeksraad voor Veiligheid een werkbezoek aan de binnenvaart. Door al varende diverse schepen te bezoeken kon de Onderzoeksraad met eigen ogen zien dat de binnenvaart een professionele en veilige modaliteit is. In een presentatie van het BVB door Wilco Volker werd nog ingezoomd op hoe en op welke gebieden de binnenvaart met veiligheid omgaat.
EcoLogistiek
Het BVB zit als samenwerkende partner in de adviesraad van Ecologistiek. Ecologistiek is een platform voor duurzame innovatie in transport en logistiek en organiseert op 8 en 9 oktober in Ahoy te Rotterdam een grote vakbeurs. De vakbeurs wordt gecombineerd met inhoudelijk congresprogramma en wordt in samenwerking met ecomobiel georganiseerd. Het BVB denkt mee hoe the Blue Road onderdeel uitmaakt van ecologistiek en als zodanig goed voor het voetlicht gebracht kan worden.