In de rubriek Voortouw belichten we elke Binnenvaartkrant een licentiehouder van het Blue Road-beeldmerk. Deze editie: Theo Zeldenrust van het ms Linda.
Het ms Linda (2.982 ton) vaart voor de NPRC met zout tussen Delfzijl en de Akzo-fabriek in Rotterdam. Theo Zeldenrust werd dit jaar bestuurslid van de CBOB en vertegenwoordigt de CBOB in het bestuur van het BVB. Hij is zogezegd een ‘varend bestuurslid’.
U werd als bestuurslid ook sponsor van het BVB. Was dat het juiste moment om het BVB te gaan steunen?
Ik ben altijd een voorstander geweest van het BVB, maar voor die tijd kwam het gewoon niet op mijn pad om sponsor te worden. Ik rij wel al langer rond met promotiestickers voor de binnenvaart op mijn auto. Het is heel erg belangrijk om promotie te maken voor de sector. En het is ook hartstikke leuk om mensen die er niets van weten te vertellen over de binnenvaart. In de klaslokalen op de school van onze kinderen hangt ook materiaal van het BVB. Nou maar hopen dat dat op termijn toch effect zal hebben bij al die jonge mensen. Het is niet gemakkelijk om iets heel concreets te doen voor de sector.
Theo Zeldenrust.
Wat vond u van the Blue Road toen het logo en de naam bekend werden gemaakt?
Ik was direct enthousiast. Goed bedacht en het ziet er ook professioneel uit. Als je bedenkt dat je komt van ‘Vervoer over water, natuurlijk beter’, dan klinkt The Blue Road toch wel heel anders. Maar ja, je kan niet zeggen dat het al enige algemene bekendheid heeft gekregen, want de man in de straat kent het echt nog niet. Daar heb je een reclameblokje op tv voor nodig en dan gaat het toch weer over geld. Het BVB heeft het ook niet gemakkelijk in deze tijd. Toch zou iedere schipper bij zichzelf te rade moeten gaan. Ik ben lid van CBOB/BBU, Schuttevaer en nu dus ook het BVB. Alles bij elkaar is het nog maar een schijntje vergeleken bij wat ze in andere sectoren betalen voor de lobby en promotie van hun sector. Maar dat is geen gemakkelijke boodschap want er zijn veel schippers die in zwaar weer verkeren en niemand zit op kostenverhoging te wachten.
Is de binnenvaart anno 2012 klantvriendelijk?
Jazeker. Dat moet wel, anders kom je nergens meer. Bij de NPRC werken we vanuit het uitgangspunt van klanttevredenheid. Het gaat alleen goed als je met elkaar tevreden bent, zij met ons en wij met hen.