- Advertentie -
- Advertentie -
HomeRubriekBlue Road op de koffie…bij Robert-Jan Zimmerman

Blue Road op de koffie…bij Robert-Jan Zimmerman [Voortouw]

- Advertentie -

Delen

In de Binnenvaartkrant belichten we elke keer een licentiehouder van het Blue Road-beeldmerk. Deze editie: Robert-Jan Zimmerman, directeur-eigenaar (en CEO) van de Mercurius Group in Zwijndrecht.

De Mercurius Group heeft de afgelopen decennia diverse awards ontvangen als innovator en broedkamer voor anderen om te innoveren in de binnenvaart. Aanvankelijk vooral met chemicaliëntankers en een bijzondere franchise-constructie waarmee startende ondernemers op weg worden geholpen, later talrijke innovaties in containerschepen (River Hopper, Smartbarge, kraanschip, M-Factor) en het opzienbarende meelschip.

Al sinds jaar en dag sponsort Mercurius het BVB. Hoe kijkt u tegen de promotie van de binnenvaart aan?
Het blijft belangrijk dat de binnenvaart ook buiten onze sector aandacht krijgt. Het BVB doet daarin veel goed werk. In de loop der jaren heeft Kees (de Vries, secretaris van het BVB – red.) een prima team om zich heen verzameld. Dat is iets dat we graag sponsoren.

Robert-Jan Zimmerman.

Wat vindt u als licentiehouder van ‘the Blue Road’?
Leuk, modern logo. Het geeft de binnenvaart een positieve, uniforme uitstraling. En de naam ‘The Blue Road’ is natuurlijk uitstekend. Blauw is immers de kleur van water – en de kleur van Mercurius! Dat het Engels is, ontkom je niet aan. Er komen steeds meer nationaliteiten werken in de binnenvaart en voor het onderling elkaar begrijpen moet je wel naar één taal. Ik was bij de doop van het nieuwe schip van Stolt-Nielsen en daar sprak iedereen Engels – zelfs Nederlanders onder elkaar.

Gebruikt u het logo van the Blue Road?
Jazeker, het staat standaard onder onze e-mails en op het briefpapier. Ik heb zelfs een sticker op de auto waar het op staat samen met de kreet ‘Kies voor binnenvaart’. Ik heb die stickers ook verspreid onder medewerkers van onze werf in Servië.

Hoe staat het met het imago van de binnenvaart?
Ik hoop dat er beter zal worden samengewerkt in de binnenvaart. Ook tussen de organisaties is die eenheid belangrijk voor ons. Het heeft te maken met de uitstraling van de sector naar de verladers, onze klanten. Je moet geen verdeelde indruk maken.

Delen

- Advertentie -

Meer

Laat een reactie achter

Vul uw opmerking in!
Vul je naam in

- Advertentie -
- Advertentie -

- Advertentie -
- Advertentie -