- Advertentie -
- Advertentie -
HomeRubriek20 jaar BVB

20 jaar BVB [Voortouw]

- Advertentie -

Delen

24 november was het twintig jaar geleden dat het Bureau Voorlichting Binnenvaart (BVB) werd opgericht. Het doel bij oprichting was imagoverbetering van de binnenvaart. Hoewel de tijden zijn veranderd, is het imago van de binnenvaart nog altijd een belangrijk onderwerp, dat voortdurend aandacht behoeft.

Het werk van het BVB is inmiddels verankerd in de binnenvaart. Met slogans als ‘Hier vaart een file van zoveel vrachtwagens’, ‘Kies binnenvaart voordat alles stilstaat’ en ‘Vervoer over water natuurlijk beter’ heeft het BVB de afgelopen jaren menigeen met de binnenvaart geconfronteerd, gesteund door honderden sponsors uit de sector. Als dank voor de sponsoring ligt op het kantoor in Rotterdam een cadeautje klaar voor de sponsors. Dus als u in de buurt bent, kom het gerust afhalen.

Niet achterover leunen
Er zijn ontegenzeggelijk successen geboekt, de afgelopen twintig jaar (vastgelegd in talrijke nieuwsbrieven en jaarverslagen). Velen weten nu wat de binnenvaart kan en welke functie deze sector kan vervullen in de samenleving. Maar het werk is natuurlijk niet af. Dat is het eigenlijk nooit. Het BVB zal dan ook niet achterover leunen. Net als de binnenvaartondernemer moet ook het BVB zeker in deze crisistijd extra zeilen bijzetten. Het hele promotieteam van het BVB is onlosmakelijk verbonden met de binnenvaart zelf. De leden van het team hebben allen een binnenvaartachtergrond.

Plannen
Voor de nabije toekomst staan veel plannen in de steigers. Door meer communicatie richting verladers en de ontwikkeling van een grote imagocampagne voor het kleine schip hoopt het BVB positief bij te dragen aan de ontwikkeling van de sector. Het BVB gaat door op de ingeslagen weg. Een goed voorbeeld hiervan is de onlangs uitgebrachte folder geadresseerd aan verladers: ‘Binnenvaart, ruimte voor uw lading’.

Trends
De wijze waarop gecommuniceerd wordt, is steeds trendgevoeliger. Via MSN, Twitter en Hyves krijgen mensen een bombardement van digitale informatie. Wil je je als bedrijfstak daarin staande houden, dan moet je steeds nieuwe vormen van reclame en communicatie ontwikkelen. Ook daarin houdt het BVB de vinger aan de pols, namens de binnenvaart, namens u. Zolang een schip nog een boot wordt genoemd, is er werk voor het BVB.

Delen

- Advertentie -

Meer

Laat een reactie achter

Vul uw opmerking in!
Vul je naam in

- Advertentie -
- Advertentie -

- Advertentie -
- Advertentie -