Het 110 meter lange Feadship-superjacht Anna is met drie duwboten van De Vries Makkum via Amsterdam naar Harlingen gebracht. Dat moest over het IJsselmeer naar Amsterdam, want Sluis Kornwerderzand was te ondiep. HEBO Maritiemservice zette de Catharina 5, 7 en 10 in. Rijkswaterstaat beveiligde de passage van de Schellingwouderbrug, op zaterdag 7 juli, met twee schepen.
Vrachtschepen moesten afstoppen tijdens de passage van de brug. Het luisterde zó nauw dat de 17 meter brede romp op het breedste punt met kussens beschermd moest worden tegen mogelijke beschadigingen door het beton van de brug. De speling was nog geen 50 centimeter.
De circa veertig minuten durende passage leverde lange files op de weg op. Zodra de Oranjesluis gepasseerd was, nam het Havenbedrijf Amsterdam de begeleiding van het jacht over. Rondvaartschepen maakten even snel een rondje om het imposante schip goed aan de gasten te laten zien.
De Anna is het grootste Feadship-superjacht dat De Vries tot nu toe bouwde in het Friese Makkum.