- Advertentie -
- Advertentie -
HomeNieuwsGeld kerstpakketten naar goede doelen

Geld kerstpakketten naar goede doelen

- Advertentie -

Delen

Telecomspecialist Dekatel in Kampen verblijdde zijn relaties vorige maand niet met kerstpakketten, flessen wijn en andere relatiegeschenken. In plaats van dergelijke cadeaus investeerde Dekatel – mede ter gelegenheid van het 20-jarig bestaan – in een drietal goede doelen. Deze charitatieve instellingen kregen donderdag 7 januari gezamenlijk 8.000 euro van het bedrijf.

De KWF Kankerbestrijding was het gelukkigst. Ambassadrice Ettje Wassenaar van dit fonds kon 5.000 euro in ontvangst nemen. 2.000 euro kreeg ambassadrice Inger Bosch van de Clini Clowns uit handen van Dekatel-directeur Erik Jan Dekker en Alice Tanis kreeg 1.000 euro voor ‘haar’ goede doel, Unicef.

Selectie
Dekatel betrok de eigen medewerkers en de klantenkring bij de keuze voor de goede doelen. Het management stelde een lijst op met 35 goede doelen. Vervolgens maakten de medewerkers hieruit een keuze voor hun favoriete drie charitatieve instellingen. Die drie instellingen waren daarmee sowieso zeker van een schenking.

Directeur Erik Jan Dekker van Dekatel met (vlnr) de ambassadrices Alice Tanis, Inger Bosch en Ettje Wassenaar/ (foto Jan Johan ten Have)

Voor de bepaling van de volgorde schakelde Dekatel klanten en relaties in. Zo’n duizend relaties gingen in op het verzoek en maakten hun favoriete goede doel kenbaar, zodat er een nummer 1, 2 en 3 uit de bus kwamen.
“Het was geen wedstrijd, maar we wilden wel zo veel mogelijk betrokkenen bij Dekatel invloed laten hebben op de uitkomst”, vertelt Erik Jan Dekker. “Goede doelen staan erg onder druk, terwijl het ons – ondanks de crisis – voor de wind gaat. Wij zijn een gezond bedrijf en vinden gezond ondernemen in een gezonde wereld belangrijk. Vanuit onze klantenkring kregen wij louter positieve reacties op dit initiatief. Echt niemand was teleurgesteld dat hij geen flesje wijn kreeg, maar mocht stemmen op een goed doel.”

Vernieuwend
De drie ambassadrices van de goede doelen die de cheques in ontvangst mochten nemen, gaven allen blijk van dank voor en vreugde om deze geste “Dit is een heel leuke manier om naar goede doelen te kijken”, zei Ettje Wassenaar van het KWF Kankerfonds. “Dit is een vernieuwende manier om steun aan goede doelen een invulling te geven. Wij vinden dit zo’n goed idee dat wij dit binnen ons fonds meenemen en gaan uitdragen.”
Dekatel werd twintig jaar geleden opgericht als bunkerstation. Daarbij specialiseerde het bedrijf zich ook in telecommunicatie voor de binnenvaart. Enkele jaren geleden is het bunkerstation overgenomen door Verweij en sindsdien richt Dekatel zich volledig op telecommunicatie voor het bedrijfsleven.
Daarbij is de scheepvaart nog altijd een specialisme, met internet met mobiele toegang, internetabonnementen en daaraan gekoppeld alle Vaart-diensten en buitenlandse data-abonnementen.

(Jan Johan ten Have)

Delen

- Advertentie -

Meer

Laat een reactie achter

Vul uw opmerking in!
Vul je naam in

- Advertentie -
- Advertentie -

- Advertentie -
- Advertentie -