Zware hijs

0
(foto Marius van den Ouden)

Dinsdag 25 augustus werd het eerste van drie binnenvaartcasco’s uit zwareladingschip UHT Fast gelost aan boei 26 in de Waalhaven. Het ging om de toekomstige Smaragd, een tanker van 135 meter lang, 22,80 meter breed en 2.205 ton zwaar, gebouwd in opdracht van RensenDriessen Shipbuilding.

Onder coördinatie van Bonn & Mees kwamen er vijf bokken bij aan te pas: drie van het Rotterdamse bedrijf zelf, één van Multraship en één uit Noorwegen. Ook NEPA Shipping, Steinweg en Sinepol waren betrokken bij de operatie. Later deze week verhaalt de UHL Fast naar Steinweg in de Beatrixhaven om de laatste twee casco’s van het schip te liften.

Via Noordelijke IJszee

De UHL Fast was afkomstig uit het Chinese Nantong. Het is over de Noordelijke IJszee naar Rotterdam gevaren met op zijn rug de drie casco’s voor binnenvaartschepen. Die route scheelde tien dagen met de traditionele, langere vaarroute. De binnenvaartschepen worden getransporteerd naar afbouwwerven in de regio.

 

Article bottom ad

Laat een reactie achter

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.