Bij GS Yard is de tanker Verna opgeleverd voor ZwaansDelta Barging uit Rotterdam. De geslaagde proefvaart van het 85 meter lange en 9,60 meter brede schip was op 23 juli.

De Verna is een Sunrise-tanker, een eigen en beproefd (zuinig, snel en meer draagkracht) ontwerp van de werf in Waterhuizen. Het casco werd gebouwd door plaatsgenoot Pattje. De vijf tanks kunnen samen gevuld worden met ruim 1.500 ton. De classificatie is uitgevoerd door Lloyd’s Register.

Optima-schroeven

Zoals gebruikelijk bij de Sunrise-tankers tekent Volvo Penta voor de voortstuwing. Het gaat om twee D13-motoren. Heinrich Harbisch Schiffswerft leverde de twee HA-DU hightech-roeren.

De Optima-schroeven (5-blads en met een diameter van 1.550 millimeter) komen van Promarin Propeller- und Marinetechnik. De WAF 164-keerkoppelingen van Reintjes Benelux zorgen voor een reductie van 5,044:1.

All Pumps Holland leverde een compleet Victor-pompenpakket. De machinekamerinstallatie inclusief de thermische olie-installatie werd verzorgd door HR Piping. De afsluiters in de machinekamer zijn afkomstig van W&O Europe. WindeX Engineering leverde de rvs klaproosters.

MFM-line

Het stuurhuis en de hefkolom zijn gebouwd door Van Wijk Werkendam. Binnenin het stuurhuis zorgt Alphatron voor de navigatie. De MFM-line wordt gecombineerd met een JMA-610 radar.

Article bottom ad

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.