- Advertentie -
- Advertentie -
HomeNieuwbouwMts Tristan ging er als een haas vandoor

Mts Tristan ging er als een haas vandoor

- Advertentie -

Delen

Tussen de nieuwbouwcasco’s aan de 350 meter lange kade van Shipyard Trico ontdekken we ons doel: ‘Tristan’ staat er op de boeiing. Vol met water uit de Nieuwe Maas ligt deze 135 x 11,45 tanker gereed voor de proefvaart. Zijn, zonder blingbling alles erop eraan uitvoering doet vermoeden dat hij zijn brevet in één keer binnenhaalt. Daarna gaat de type C voor Interstream in de running.

De overeenkomst voor deze tanker werd reeds door Tristan Shipping BV getekend met Rensen Shipbuilding. Het casco is van Chinese makelij en heeft het type New Experience als voorbeeld. Dit betekent een uitstekende drager die er met twee C32 Caterpillars als een haas van doorgaat.
Het is Daniel Peters die zijn Groenendaal door medewerkers laat bevaren en nu op de Tristan aan het roer staat. Groenendaal en Peters zijn al decennia als het water in de Rijn. Tristan is nieuw. Het is de naam van een junior Peters.

Stofvrij
We staan aan dek van de in ontwikkeling zijnde dual fuel-tanker Argonon en het wordt springen op het trunkdek van de Tristan. Kort voor een proefvaart legt er niemand de loopplank voor je uit; iedereen sjouwt, maakt schoon en is nog met iets noodzakelijks bezig. Kortom: de bekende spanning voor de start!
Shipyard Trico heeft de Tristan geïnstalleerd met een bekend team. Standaard, snel, makkelijk, efficiënt en niet al te duur, is de vraag van deze tijd, waar onder andere PSI voor de leidingstraat, Oechies elektrisch, Meuzelaar Installatietechniek en Hoogendoorn voor staan.

(foto’s Johan de Witte)

De stofvrije voormachinekamer oogt of dat er visite wordt verwacht. We schieten er gelijk een mooi plaatje van. Achterop dalen we via de machinekameringang op roefdek, af naar fundatieniveau. We hebben pech en staan in de weg voor aanvoer van voorraad en een paar dozijn jerrycans. Wegwezen dus!
Boven kijken we nog even in de stuurhut waar de jongens van Hoogendoorn hun visitekaart weer hebben achter gelaten. De Tristan is in orde. Een eigentijdse tanker die op 18 juni zijn open dag had.

Vernieuwing
Trico-medewerkers hebben een ondernemersprofiel dat risico en initiatief niet uit de weg gaat. Een werf en werkwijze zonder vastgeroeste patronen.
Het zijn de uitvinders van het ‘No Problem Contract’. Het is een werf die vernieuwing als uitdaging ziet, nieuwbouw maar ook reparatie aanpakt, versterkt door een uitstekende outillage en die in korte tijd een respectabele staat van dienst heeft op gebouwd.

Vanzelfsprekend draagt de locatie, in het hart van de maritieme wereld, evenals de bijna niet meer van deze tijd zijnde parkeerruimte bij tot het imago van de firma.

(Johan de Witte)

Delen

- Advertentie -

Meer

Laat een reactie achter

Vul uw opmerking in!
Vul je naam in

- Advertentie -
- Advertentie -

- Advertentie -
- Advertentie -