Eerste schip in Constanta beladen voor Veka Logistics

0

De eerste containers worden beladen in Constanta.

Vrijdagnacht 23 maart werd het Nederlandse ms Ganzepoort van schipperondernemer Lauwrens Faasse in de haven van Constanta beladen met containers voor Boedapest. Het is het mogelijke begin van een lijndienst, opgezet door Veka Logsitics. De verwachting is dat het schip op 2 april lost in Boedapest.

Het is het eerste containertransport dat met een motorschip wordt gerealiseerd door Veka Logistics. Tot nu toe waren het voral bakken die met containers voeren op de Beneden-Donau.
De Ganzepoort vaart met drie lagen containers waarvan er 96 high cube containers zijn.
Veka Logistics Constanta is onderdeel van de Veka Group en werd pas einde 2011 gestart onder leiding van Johan de Bot. Het doel is intermodale trasporten aan te bieden in het Donaugebied, voornamelijk ook gebruik makend van die Donau. Ook multimodale transporten in de rest van Oost-Europa en Noord-Europa zijn mogelijk bij Veka Logistics.
De inzet van schepen van 135 bij 11,40 meter is nieuw op de Donau. Deze eerste vaart is in feite nog een proef, maar de bedoeling is hiermee een lijndienst te starten.
Veka Logistics start ook met een spoorverbinding tussen Rotterdam/Tilburg en Bratislava, met mogelijk een aansluiting op de lijndienst over de Donau tussen Bratislava/Boedapest naar Constanta.

De Ganzepoort onderweg op de Donau.

Article bottom ad

Laat een reactie achter

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.