- Advertentie -
- Advertentie -
HomeNieuwsECT-topman: ‘Eerlijk zijn over wachttijden’

ECT-topman: ‘Eerlijk zijn over wachttijden’

- Advertentie -

Delen

ECT wil meewerken aan een oplossing om wachttijden voor de binnenvaart terug te dringen. Maar er moet wel eerlijk over die wachttijden worden gecommuniceerd. Zo lang als de binnenvaartoperators beweren dat ze zijn, zijn ze helemaal niet, zegt Leo Ruijs in een interview met Nieuwsblad Transport (editie van 15-21 juli). 

‘We hebben pas nog samen met vervoerders en inland terminals bij het ministerie van I en M aan tafel gezeten. We hebben daar gezegd dat we te allen tijde bereid zijn om overleg te voeren en dat we open staan voor suggesties’, aldus Ruijs. Hij is sinds enkele maanden CEO van de Rotterdamse containerstuwadoor.

‘Maar als er berichten naar buiten gaan, willen we wel graag dat die objectief en juist zijn. Het begint vaak al met de wachttijden. We hanteren daarbij volstrekt verschillende definities. Als ik over een week bij de tandarts terecht kan, dan kan ik wel zeggen dat ik 168 uur moet wachten maar dat is natuurlijk niet helemaal reëel. Maar zo wordt dat wel gehanteerd.’

 

Irritatie

‘Daar bereik je geen ene fluit mee en zit je volstrekt langs elkaar heen te praten. Soms wordt daar de pers voor gebruikt, dat is contraproductief en leidt alleen maar tot irritatie.’

Ruijs vertelt in Nieuwsblad Transport dat ECT de ‘problematiek het hoofd willen bieden, maar dat het niet gaat werken als ze naar ons gaan zitten kijken en wachten tot wij met de oplossing komen. Als het alleen maar is van “jullie moeten dit en jullie moeten dat”, gaat het niet werken. Dat kan alleen maar als je bereid bent samen te werken.’

 

Een binnenschip wordt gelost bij ECT. (foto: Tekst & Toebehoren)
Een binnenschip wordt gelost bij ECT. (foto: Tekst & Toebehoren)

Delen

- Advertentie -

Meer

Laat een reactie achter

Vul uw opmerking in!
Vul je naam in

- Advertentie -
- Advertentie -

- Advertentie -
- Advertentie -