Bij het AD zat vorige week zaterdag de bijlage ‘Wereldhaven’ met daarin uitgebreid aandacht voor de binnenvaart. Het BVB heeft met het CBRB en het Expertise en Innovatie Centrum Binnenvaart een bijdrage geleverd door informatie te verstrekken, beeldmateriaal te leveren.
Zowel Kees de Vries als Rens Blessing van www.schipperworden.com zijn hiervoor geïnterviewd. Net als secretarissen van het CBRB en zowel Ton Roos als Raymond Voogt van het EICB.
Dat resulteerde in een hele serie artikelen in die bijlage, waarin de binnenvaart dus prominent in beeld werd gebracht. Onder andere de door het BVB gecreëerde beelden van opengewerkte schepen moeten veel mensen hebben aangesproken. Het AD kent een verspreiding onder honderdduizenden huishoudens in Nederland.
CO2mpetitie
De Binnenvaart Brandstof CO2mpetitie van VoortVarend Besparen gaat 1 maart van start. Aanmelden kan nog via [email protected].
Het meedoen is nu nog makkelijker door zelf gegevens door te voeren en in te zien via de website www.ikvaarzuinig.nl. Vorig jaar werd de familie Mannak winnaar in het particulierenklassement. Binnenvaartondernemer Martin Mannak is sinds de start sponsor van het BVB.
Basisscholieren
De afgelopen weken nam het aantal aanvragen van basisscholieren toe voor materiaal en informatie over de binnenvaart. Het BVB helpt hier graag bij.
Niet alleen scholieren van het basisonderwijs, ook Hogeschool Rotterdam klopte aan bij het BVB voor materiaal voor studenten. De hbo-opleiding kent een specialisatie in haven, transport en logistiek en beschikt graag over actueel cijfermateriaal over de binnenvaart.
Het BVB is dus een vraagbaak en informatiebron.