Asto Shipyard levert Kenyro op aan familie Ceulemans-Behiels

0
ms Kenyro
(foto Media Creators)

Asto Shipyard heeft voor de Belgische familie Ceulemans-Behiels de Kenyro afgebouwd. Het casco is gebouwd op scheepswerf Severnav in Roemenië. Het motorschip is 110 meter lang en 11,45 meter breed en uitgerust met luiken: 22 stuks, van aluminium en geleverd door Blommaert.

Die scheepsluiken zijn van het type Friesche kap Derkiena. Ze zijn voorzien van twee solar covers en een hydraulische luikenwagen. Blommaert mocht ook de achtermast (type Kenyro!), voormast, heklichtbeugel (eveneens type Kenyro!), boordlichtbakken en de  stuurhuttrap leveren. De ramen komen bij Omru Scheepsramen vandaan.

Berger Maritiem Sales & Service en Vicusdt zorgden samen voor de met CFD geoptimaliseerde scheepsschroef. Van Blokland Non-Ferro komen de beunkoelers. Veth Propulsion leverde een Veth Jet (type 4-K-1300, goed voor 478 kW bij 1.800 toeren).

De Waal Machinefabriek leverde een Stuwa-schroefasinstallatie met schroefasrem, Stuwa-schroefasseals, een EasyFlow-roersysteem en een Stuwa-stuurmachine. Dijvler Materiaal was verantwoordelijk voor de lieren, ankers, ankerdamkettingen en ankerdraad. Liquid Control Trading leverde het pompenpakket voor de machinekamer. 

Werkina Werkendam zorgde met de complete elektrische installatie dat alles werkt en communiceert. De installatie is inclusief 2-draadsdatabesturing, monitoring­systeem, het  nautische pakket, camerasysteem, airco-installatie en satellietsysteem.

Article bottom ad

Laat een reactie achter

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.