De haven van Antwerpen lanceerde op 1 oktober een nieuwe internationale reclamecampagne. ‘Everything is possible at the port of Antwerp; is de boodschap. Met de campagne, die tot eind 2014 loopt, wil het Antwerpse Havenbedrijf vooral de ‘can do-mentaliteit’ belichten. In een toelichting schrijft het: “Zij is onze grootste sterkte, zo bevestigen talrijke klanten die we aan bod laten komen in de campagne. Deze klanten en hun getuigenissen over de oplossingen die zij vinden in Antwerpen, zijn immers het beste bewijs dat de Antwerpse haven een onmisbare schakel is in internationale supply chains.”
Ambassadeurs
“De klantgerichtheid van Antwerpen danken we niet alleen aan onszelf, maar ook aan de intense samenwerking, zowel lokaal als internationaal. Onze klanten en onze partners wereldwijd zijn de beste ambassadeurs om te getuigen over hun ervaringen met de can do-mentaliteit in onze haven. En om deze verhalen te delen met hun netwerk.”
De chemiesector is het eerste van een reeks thema’s waarmee Antwerpen zijn veelzijdigheid wil laten zien. (foto GHA)
De boodschap wordt daarom verspreid aan de hand van dertig cases rond weloverwogen gekozen thema’s die een overzicht bieden van het totale dienstenaanbod van de Antwerpse haven. “De eerste case die we lanceren is die van de chemiesector die miljarden investeert in de Antwerpse haven. Waarom kiezen internationale multinationals als ExxonMobil, Total of Praxair net voor Antwerpen? We laten de CEO’s van deze bedrijven hierover graag aan het woord.”
Social media
Voor de campagne maakt GHA voor het eerst grootschalig gebruik van social media. “Op die manier kan elke ontvanger van een verhaal ambassadeur worden van onze haven door onze boodschap verder de wereld in te sturen. We rekenen dus zeker en vast op de inzet van de havengemeenschap en van de lokale en internationale partners om ons merk, de haven van Antwerpen, via social media mee uit te dragen”, aldus Luc Arnouts, chief commercial officer van het Antwerpse Havenbedrijf.