
De BDB heeft de Allianz Esa Binnenvaart Innovatieprijs 2025 gekregen. De organisatie ontving de onderscheiding dinsdag 23 september tijdens de beurs Shipping Technics Logistics in Messe Kalkar.
De Bundesverband der Deutschen Binnenschifffahrt ontving de innovatieprijs voor de imago- en wervingscampagne PRO Binnenschifffahrt. Die is met steun van het verkeersministerie ontwikkeld. Op www.pro-binnenschifffahrt.de wordt in heldere taal uitgelegd wat binnenvaart is. Bedrijven kunnen zich er ook als werkgever profileren.
PRO Binnenschifffahrt slaat goed aan. De website is gekoppeld aan social media om jonge mensen te bereiken. Regelmatig worden via TikTok en Instagram foto’s en filmpjes gedeeld. Dit jaar is Onlangs is ook een YouTube-kanaal gelanceerd.
Meer bezoekers
De uitreiking was op de eerste dag van Shipping Technics Logistics. De hallen van Messe Kalkar zijn goed gevuld. De binnenvaartbeurs trok volgens de organisatie meer bezoekers dan vorig jaar. Vooral aan het begin van de middag was het druk op de meeste stands. Vandaag beleeft de beurs zijn tweede en laatste dag. De beurs is open van 11.00 tot 17.00 uur.