De EVO houdt aan een enquête naar de kwaliteit van de dienstverlening van binnenvaartbedrijven. De verladersorganisatie roept bedrijven op daaraan mee te werken en te helpen bij de selectie van de best presterende binnenvaartondernemer. Die wint dan de EVO-Binnenvaartprijs, die in 2016 voor het eerst wordt toegekend.
‘De binnenvaartsector, verladers en overheid zijn het erover eens dat voor structuurversterking van de binnenvaart professionalisering nodig is’, schrijft de EVO in een toelichting. ‘De kwaliteit van de dienstverlening moet beter aansluiten bij de logistieke behoeften van verladers.’
Om te kunnen beoordelen welke verbeteringen daarvoor nodig zijn, wil de EVO graag weten wat verladers vinden van de kwaliteit van de dienstverlening van de bevrachters die zij inschakelen en de schippers die voor hen varen. De vragen gaan onder meer over betrouwbaarheid, flexibiliteit prijstransparantie en de mogelijkheid om te onderhandelen
Nieuwe prijs
De organisatie vraagt verladers mee te werken aan een enquête. Zo bepalen ze mee welke binnenvaartondernemer het best presteert en de EVO-Binnenvaartprijs 2016 krijgt. Met die nieuwe prijs wil EVO de binnenvaartsector stimuleren om zijn dienstverlening te verbeteren, ‘ook in het belang van EVO-leden’. In de zeevaart reikt de organisatie al enkele jaren een prijs uit voor de beste containerrederij.