De Duitse rederij GEFO heeft de Schloss Katharinen in de vaart genomen. De LPG-tanker is 110 bij 11,40 meter. Het is een zusterschip van de Schloss Uppsala, die eind vorig jaar al klaar was.
RENSEN-DRIESSEN Shipbuilding is ook nu weer verantwoordelijk voor het ontwerp, de bouw en levering van het casco. Dat is gebouwd door Santierul Naval Orsova. Den Breejen Shipyard in Hardinxveld-Giessendam verzorgde de complete afbouw van het schip.
De hoofdmotor is een ABC 6DZC-800-173-A. Die zorgt voor een vermogen van 1.104 kWm. ADS van STIG leverde de Masson Marine-keerkoppeling, met de ingebouwde PTO voor het stuurwerk. Van Blokland Non-Ferro zijn de beunkoelers. Damen Marine Components staat achter het stuurpaneel, de roeraandrijving en de twee hydrodynamische profielroeren.
DCS International zorgt met de elektronische motorbediening van Kobelt (met onder folie verwerkte noodbediening) dat alles in beweging komt. De navigatieapparatuur komt van Alphatron Marine. In het pakket zit onder meer een AlphaRiverTrackPilot.
Verhaar Omega leverde een boegschroefinstallatie (type kanalen) met wegafhankelijke bediening inclusief omschakeling van pomp-/en boegschroefbedrijf en twee startluchtcompressoren van Atlas Copco (LT5-30). All Pumps Holland verzorgde een compleet pompenpakket.
Beerens Handelsonderneming leverde de voorsierradarmast (type Reintrade XXL), de uitschuifbare dakradarmast (type Savanna), de stuurhuistrap, de heklichtbeugel (type Millennium), de davit, aluminium boordlichtvleugels en de rvs vlaggenstok.
ClimaLogic verzorgde de airconditioning- en de overdrukinstallatie, de machinekamerventilatoren en de afsluitbare roestvaststalen roosters.