Je kent het waarschijnlijk wel: wachten in de rij van een pretpark. Met een beetje geluk is het park creatief en kom je onderweg wat entertainment tegen. Vaak word je met een slingerbeweging richting het eindpunt gedirigeerd waardoor je geen zicht hebt op de lengte van de rij voor je. Dit moet voorkomen dat je de moed (te veel) laat zakken. Sommige parken voorzien de wachtrijen van informatiebordjes met bijvoorbeeld de tekst ‘Vanaf hier nog 5 kwartier’. Door inzicht te geven in de situatie verzacht dit enigszins het wachten.
Met kinderen op pad? Dan is dit meestal het moment om in de rugzak op zoek te gaan naar de snoepjes en de pakjes met sap, in de hoop dat de rust voor een tijdje terugkeert.
Wachten is en blijft een minder prettige bezigheid waar we in onze cultuur waarschijnlijk nooit aan gewend zullen raken. Wachten ze in Afrika geduldig uren op de bus; in Nederland raken we vaak al geïrriteerd als de bus vijf minuten te laat is. Een spelletje spelen op de smartphone zorgt vaak voor een beetje tijdverdrijf.
De SAB is druk bezig met het vervaardigen van een nieuwe website met nog meer gebruikersgemak. De nieuwe site moet onder meer de wachttijd aan de SAB-balie van dát moment gaan aangeven.
Het biedt natuurlijk geen garantie voor mensen die na een langere reistijd bij de balie arriveren, maar geeft wel de mogelijkheid om de agenda voor die dag bij te stellen. Mocht je toch aankomen bij de SAB terwijl het druk is in de wachtruimte, dan biedt het Lunchcafé wellicht uitkomst. Ook hier hangt een scherm waarop het wachtnummer getoond wordt dat aan de beurt is.
Ben je niet in de gelegenheid om naar de SAB te komen of wil je liever niet wachten, dan zijn er twee mogelijkheden:
1) Alle documenten opsturen naar de SAB. Omdat er nog niet afgerekend is, wordt de bestelling onder rembours verstuurd. De wachttijd voor deze aanvragen is twee à drie weken Bij binnenkomst van de bestelling ontvang je een ontvangstbevestiging per mail.
2) De bestelling plaatsen via de webshop (zie www.sabni.nl) en indien nodig de documenten nasturen. Bestellingen via de webshop kunnen sneller worden verwerkt omdat diverse documenten geüpload kunnen worden en er alvast via iDeal betaald wordt. Hierdoor kan de bestelling (voordeliger) aangetekend worden verstuurd.
De wachttijd voor deze aanvragen is twee à drie dagen. Mocht er een document nagestuurd worden, dan gaat de wachttijd in op het moment dat het document bij de SAB binnen is. Bij binnenkomst van de bestelling ontvang je een ontvangstbevestiging per mail.