Trots, dat is iedereen bij Slurink Bunkerstations. Dat gold toen aan het begin van dit jaar de Herman S in de vaart kwam – en ze zijn het weer nu de Hilda S gereed is. Met de namen van de twee nieuwe bunkerboten eert het familiebedrijf Herman en Hilda Slurink, de overleden ouders van Rob en Alwin, die samen met hun neef Sjoerd de directie vormen.
Natuurljik zijn er ook al volop foto’s gemaakt van het mooie koppel. Van de bunkerboten apart en gezamenlijk. Dat doet meestal Peter Huizinga, een van de medewerkers. Die is heel behendig met de camera én met een drone.
Handig als er bedrijfsfoto’s nodig zijn. Als service maken ze bij Slurink Bunkerstations met de drone ook geregeld foto’s van schepen van klanten. Een leuke attentie voor trouwe klanten; van velen bunkerden ook hun ouders al bij Slurink en die hebben dus ook Herman en Hilda gekend.
Zes tanks
De boot is gebouwd door Scheepswerf L.J. Boer in Sliedrecht. De werf verzorgde, net als bij de eerder dit jaar opgeleverde Herman S, de complete cascobouw en afbouw. De tanker is 34,90 x 7,30 meter en heeft zes tanks, plus veel ruimte voor servicepakketten.
Koedood Marine Group leverde drie Mitsubishi’s: de voortstuwingsmotor (S6A3-T2MPTA, 490 pk), een motor voor het pompen en een als havengenerator.
VROOAM
VROOAM smeert de nieuwe bunkerboot. Voor het bedrijf betekent dit een volgende stap in de samenwerking met Slurink Bunkerstations. De producten van VROOAM werden al verkocht aan klanten van de bunkerstations en aan de bunkerschepen. Nu heeft Slurink Bunkerstations ervoor gekozen de hoogwaardige smeer- en onderhoudsproducten ook aan boord van de gloednieuwe Hilda S toe te passen.
“Hiermee zit ons product niet alleen in de bunkertank maar worden de smeer- en onderhoudsproducten ook operationeel ingezet aan boord. Zo wordt de technische uitrusting aan boord door ons merk gesmeerd en onderhouden”, vertelt VROOAM-
eigenaar Sander van der Velden. Hij is blij met het vertrouwen dat Slurink Bunkerstations daarmee uitspreekt in de producten van VROOAM.
ADS van STIGT leverde de ZF Marine-keerkoppeling (type ZF W350, met een reductie van 3,968:1) inclusief een elastisch koppeling van Vulkan. De Optima-straalbuis, met een diameter van 1.212 millimeter, komt van Damen Marine Components.
Blokland Non Ferro
Blokland Non Ferro heeft, in samenwerking met Koedood, het ontwerp en de levering van de U-bundelkoelers verzorgd. Zowel de hoofdmotor als de hulpmotor worden namelijk gekoeld door gecoate U-bundelkoelers. Lloyds Register, dat de inspectie deed, heeft ook beide U-bundelkoelers voorzien van een certificaat. De Hilda S is uitgerust met een boegschroefinstallatie van Verhaar Omega (type stuurrooster).
Het pompenpakket, inclusief de ladingpompen en de appendages, is geleverd door All Pumps Holland. De meetsystemen van Dial Liquid Technics garanderen een nauwkeurige en correcte verwerking van de losgegevens bij het afleveren van de brandstoffen, additieven, smeerolie, AdBlue en drinkwater.
Alphatron Marine zorgt voor de nautische verantwoording, met onder andere de JMA-610-radar, MFM-line, AIS en Alphachart. Oechies Elektrotechniek nam de elektrische installatie van het nautisch pakket, het tankmeet- en alarmsysteem, de stalen lessenaar en airco voor zijn rekening.
Hoogendoorn MBI betimmerde het stuurhuis en de winkel aan boord. Van Wijk Stuurhuizen vervaardigde de schuifdeuren en de aluminium trap.
PS Marine Coatings leverde de verfproducten, die van Sigma zijn. Root Recruitment zorgde dat ze mooi aangebracht werden. De Hilda S is verzekerd bij TVM verzekeringen.