THG neemt Hosta in de vaart

0

In januari is de Hosta in de vaart gekomen. Het drogeladingschip is gebouwd door GS Yard in Waterhuizen en vaart voor THG (Transportvermittlungs- und Handelsgesellschaft). Het bedrijf uit Marktheidenfeld is eigendom van Christian Hochbein, die samen met Daniel Gausch ook eigenaar is van de werf.

De Hosta is 110 meter lang en 11,40 meter breed en heeft een laadvermogen van 2.924 ton. Drie maanden na de tewaterlating in oktober was de proefvaart op 8 januari.

Het schip is uitgerust met luiken, geleverd door Blommaert Aluminium, inclusief de hydraulische luikenwagen. Van Heinrich Harbisch Schiffswerft komen de twee HA-DU-roeren. Promarin vervaardigde beide 5-bladsschroeven (diameter 1.550 millimeter) en de Optima-straalbuizen.

Reintjes Benelux zorgt er met de twee keerkoppelingen (en een reductie van 5,435:1) voor dat de schroeven de Volvo D13-motoren (goed voor 551kW bij 1800 toeren) kunnen bijbenen.

Verhaar Omega installeerde een kanalenboegschroefinstallatie (450 pk). All Pumps Holland
leverde een Victor-pompenpakket. De U-bundelkoelers komen uit de koker van Blokland Non-Ferro.

Tischlerei und Alubau Wessels is verantwoordelijk voor het stuurhuis, de betimmering en meubels. Van Wijk Machinefabriek en Scheepsreparatiebedrijf leverde de hefkolom en de autokraan. OMRU voorzag de Hosta van scheepsramen.

EMS Group verzorgde de elektrische installatie. Alphatron Marine staat garant voor het complete navigatiepakket. Cumarine Scheepsmeetsystemen leverde het diepgangmeetsysteem en de hoogtemeting.

W&O Europe verzorgde de appendages in de machinekamers. De rvs klaproosters zijn door WindeX Engineering vervaardigd.

Article bottom ad

Laat een reactie achter

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.