Solution slaagt met vlag en wimpel

0
(foto Maritime Filming Group)

Met 135 x 17,54 meter is mts Solution een oplossing voor het transport van grote hoeveelheden. Het schip is eigendom van Frank en Vanessa van Gils en gaat varen voor Interstream Barging. De Solution heeft twaalf tanks.

De officiële proefvaart was vorige week. De Solution slaagde met vlag en wimpel. Het schip is naar een geheel nieuw ontwerp. Het onderwaterschip is verder geoptimaliseerd en dat heeft gunstig uitgepakt voor de snelheid van het schip. Het ontwerp komt uit de koker van RensenDriessen Shipbuilding. Dat bedrijf heeft ook het casco laten bouwen en geleverd aan familie Van Gils. De relatie gaat al lang terug, want het casco van de vorige Solution (110 x 13,50 meter) werd elf jaar geleden ook door RensenDriessen geleverd.

De familie Van Gils regelde de afbouw in eigen beheer en schakelde daarvoor Oonincx Scheepsonderhoud in. Het Werkendamse bedrijf verzorgde ook het leidingwerk in de machinekamer.

De afbouw vond plaats in Rotterdam, op de vroegere locatie  van Shipyard Trico aan de Sluisjesdijk. Lloyd’s Register EMEA deed de certificatie.

De ABC-hoofdmotor is verbonden met twee door ADS van Stigt geleverde Masson-keerkoppelingen. De schroefasinstallatie is afkomstig van Den Breejen Shipyard.
Damen Marine Components leverde de vier hydrodynamische profielroeren, twee
Optima-straalbuizen en de roeraandrijving plus toebehoren. Blokland Non-Ferro
verzorgde de beunkoelers.

Foresta Trading leverde twee FT TTK ballast-/stripping-ejectors (300 m³/u). De twaalf
ladingpompen zijn van Marflex (MDPD-100). Van Liquid Control Trading komt het algemene pompenpakket. RuGotech Pijpleidingen zorgde voor het dekleidingsysteem inclusief de spiralen.

W&O Europe leverde afsluiters voor het dekleidingsysteem, het ballastsysteem en de machinekamers. ClimaLogic is verantwoordelijk voor de airconditioninginstallatie, de overdrukinstallatie, de machinekamer­ventilatoren en de afsluitbare rvs roosters. A. Rullens Installatiebedrijf tekent voor de elektrische installatie.

Kampers Shipyard bouwde het stuurhuis inclusief het hefgeleidekokersysteem. Van Wijk Machinefabriek en Scheepsreparatiebedrijf maakte de autokraan. Verhaar Omega zorgt met twee Verhaar Omega-boegschroefinstallaties (en één schroef­compressor van Atlas Copco) voor betere manoeuvreerbaarheid.

Beerens Handelsonderneming leverde onder meer de voor- en achtersierradarmast, de stuurhuistrap, wentelroeftrap, heklicht- en boordlichtbeugels, BX-woningdeuren, een drijvende loopplank en de davit. De rvs hoogglans uitlaten, deuren en luiken, bedieningskasten van de ankerlieren en de trappen op het tank- en het roefdek zijn
vervaardigd door Stam Constructie.

Article bottom ad

Laat een reactie achter

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.