SDK Dieselsupport ontwikkelt hybride generatorset

0
(foto's SDK Dieselsupport)

SDK Dieselsupport heeft een emissiearme hybride generatorset ontwikkeld. De installatie van het Werkendamse bedrijf wekt elektriciteit op dankzij een ingenieus samenspel tussen een stage V-dieselmotor, een elektromotor en een accupakket. Het maximale, gecombineerde vermogen is 195 kVA (156 ekW).

De generator kan zowel door de dieselmotor (105 kVA) als door de elektromotor (90 kVA) worden aangedreven, of door beide tegelijk. De innovatie zit ‘m in de elektromotor, die speelt een dubbelrol: door de dieselmotor aangedreven laadt hij het 80,6 kWh accupakket in circa veertig minuten op. Maar hij kan ook de in het accupakket opgeslagen energie terug leveren aan de generator. En mocht er meer vermogen gevraagd worden, dan springt de dieselmotor bij.

Stage V-motor

Deze Stage V-dieselmotor heeft een nabehandelingssysteem (SCR en DPF) en voldoet aan de strengste emissie-eisen, aldus SDK Dieselsupport. Door de hybride combinatie draait de diesel alleen in het meest optimale werkgebied. Dit betekent minder draaiuren, een aanzienlijke brandstofbesparing en het achterwege blijven van temperatuurproblemen met de nabehandelingsinstallatie.

Deze innovatieve generatorset H100/200 is emissie- en geluidsarm en is dankzij zijn compacte afmetingen makkelijk transporteerbaar. Het systeem kan via een powermanagementtool op afstand bestuurd en gecontroleerd worden.

Article bottom ad

Laat een reactie achter

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.