SAB start digitaal loket

0

SAB is een digitaal loket gestart. Voor de aanvraag van vaardocumenten kunnen varenden nu op de website van de stichting terecht.

Op de homepage komen bezoekers via het logo van ‘SAB Afvalstoffen & Vaardocumenten Binnenvaart’ in het menu waar ze het gewenste document kunnen kiezen bij ‘digitaal loket’. De benodigde bijlagen, zoals een kopie van het paspoort of een medische verklaring binnenvaart, moeten digitaal worden toegevoegd. Betreft het de afstempeling van vaartijd in een dienstboekje, dan dient het boekje na de digitale aanvraag nog wel per post te worden nagestuurd.
Na de aanvraag volgt het verzoek tot toestemming van automatische incasso. Na betaling wordt het aangevraagde document zo snel mogelijk verstuurd. Later dit jaar kan ook betaald worden via iDeal.

Aangetekend verstuurd
De digitaal aangevraagde documenten worden aangetekend verzonden. Dit levert varenden ten opzichte van de rembourszendingen een besparing op van 11 euro.
Digitaal aanvragen, maar de documenten persoonlijk afhalen aan de balie in Rotterdam, kan ook. Dat is 18 euro goedkoper.

Een ander groot voordeel van digitaal aanvragen, zo meldt SAB, is dat deze voorrang verkrijgen en daarmee sneller worden verwerkt dan de post- en balie-aanvragen.

Article bottom ad

Laat een reactie achter

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.