- Advertentie -
- Advertentie -
HomeNieuwsNieuwe voorzitter voor jubilerend BVB

Nieuwe voorzitter voor jubilerend BVB

- Advertentie -

Delen

Het Bureau Voorlichting Binnenvaart bestaat vandaag 25 jaar. De promotieorganisatie maakt van de gelegenheid gebruik om bekend te maken dat op 1 januari een nieuwe voorzitter aantreedt: dan volgt Annette Augustijn Roland Kortenhorst op.

Annette Augustijn (1950) heeft aan de Universiteit van Wageningen gestudeerd en werkte onder meer bij de Rijksdienst voor de IJsselmeer Polders, de Gemeente Deventer, Provincie Gelderland en Rijkswaterstaat. Eind december gaat ze met pensioen en zodoende krijgt ze meer tijd voor bestuurstaken.

Annette Augustijn.

Als fervent zeiler heeft ze van jongs af aan al “iets” met water. Later raakte zij ook door haar werk nauwer betrokken bij het water en de binnenvaart. Eerst toen ze bij de gemeente Deventer het beheer over de havens, sluis en kades kreeg en later toen zij Directeur Water en Scheepvaart werd bij de Dienst Oost-Nederland. Als Rijnvaartcommissaris bij de Centrale Commissie voor de Rijnvaart in Straatsburg is zij voorzitter van het Comité Sociale Zaken, arbeidsomstandigheden en beroepsopleidingen.
Tot eind van dit jaar is Augustijn Programmadirecteur van het programma Duurzaamheid bij Rijkswaterstaat.

Imago
Precies 25 jaar geleden zetten tien binnenvaartorganisaties hun handtekening voor de oprichting van het Bureau Voorlichting Binnenvaart (BVB). In die turbulente tijd was er veel behoefte aan verandering en verbetering van het imago van de binnenvaart.
Het belangrijkste doel van het BVB was en is nog steeds om mensen buiten de sector te informeren en te overtuigen van de vele mogelijkheden en de voordelen die vervoer over water biedt. Na 25 jaar promotie is het imago van de binnenvaart verbeterd, staat binnenvaart bij steeds meer overheden op de agenda en is een groeiend aantal verladers overtuigd van de toegevoegde waarde van de binnenvaart.

the Blue Road
‘Het BVB heeft de verlader dichter bij de binnenvaart gebracht’, vindt Ben Maelissa, directeur van Danser Group. Mensen kunnen niet meer om de bedrijfstak heen. Het BVB is trots daar een bijdrage aan te hebben geleverd.
Het BVB heeft zich in 25 jaar kunnen ontwikkelen van bureau dat reclame maakt voor de binnenvaart naar een bureau dat mensen van buiten de sector voorziet van de juiste informatie en met het branchemerk the Blue Road ook de binnenvaart handvatten biedt om de marketing te ondersteunen. Zoals Stefan Meeusen van de NPRC zegt: ‘Bureau Voorlichting Binnenvaart bouwt voor ons aan het merk binnenvaart. Dit is onmisbaar voor de branche.’

Behoefte blijft
In de afgelopen 25 jaar is promotie steeds belangrijker geworden. Dat bewijzen de enorme hoeveelheid radio- en tv-reclames, advertenties en andere communicatie-uitingen die dagelijks op ons af komen. ‘Goede, positieve communicatie over de binnenvaart moet ook in de toekomst hierin een plekje krijgen,’ aldus het BVB. ‘Met een nieuwe voorzitter is BVB op koers om ook in de toekomst de binnenvaart op de kaart te blijven zetten. En daar blijkt ook behoefte aan.’
‘Voor de toekomst zien wij als bedrijf nog meer mogelijkheden op het gebied van binnenvaart en zullen zeker weer bij BVB aankloppen om gebruik te maken van hun expertise en ervaring zodat er nog meer transporten overgezet kunnen worden van de weg naar het water’, aldus Johan Wittekoek van Huntsman.

Jubileum
Het BVB staat heel de week stil bij 25 jaar binnenvaartpromotie. Onder andere met de speciale jubileumpagina op zijn website. Volgend jaar wordt een evenement georganiseerd om stil te staan bij het zilveren jubileum. De precieze invulling wordt later bekend gemaakt.

Delen

- Advertentie -

Meer

Laat een reactie achter

Vul uw opmerking in!
Vul je naam in

- Advertentie -
- Advertentie -

- Advertentie -
- Advertentie -