- Advertentie -
- Advertentie -
HomeNieuwbouwMTS Anne vooral voor Duitse kanalen

MTS Anne vooral voor Duitse kanalen

- Advertentie -

Delen

Het motortankschip Anne is afgebouwd door Groningen Shipyard. Opdrachtgever was de Gesellschaft für Spezialschiffe uit Hamburg, een joint venture tussen Max Sötje Tankschiffahrt en Öltrans Befrachtungsgesellschaft. Begin dit daar werd op de werf in Waterhuizen ook al een schip voor Öltrans opgeleverd: de Albert.

De afbouw vond plaats bij Groningen Shipyard.

Net als toen gaat het nu ook om een schip van 86 meter lengte en 9,50 meter breedte. Het De Anne wordt namelijk met name ingezet voor het Westduitse kanalengebied (en de Rijn uiteraard). Öltrans ziet daar namelijk nog voldoende vraag, zei Reiner Barofka eerder in deze krant.

180.00 ton laadvermogen
Öltrans is een holding met bevrachtingskantoren (Öltrans Befrachtungsgesellschaft en Tankfracht) en een eigen rederij Max Sötje Tankschiffahrt). De vloot bestaat uit dubbelwandige type C-tankers, enkelwandige gecoate type N-tankers, type N conventionele mineraalolietankers en type N zware- stookolietankers (inclusief bitumen). Öltrans vervoert met name middendistillaten, vloeibare brandstoffen, kerosine, chemische producten en zware stookolie.

De Anne is uitgerust met een MTU-motor.

Het bedrijf kan beschikken over meer dan negentig schepen, die samen goed zijn voor bijna 180.000 ton laadvermogen. De Anne draagt 1606 ton bij (op 3,10 meter diepgang). De type C-tanker heeft zes tanks met een gezamenlijke inhoud van 1654 ton. De Anne wordt vooral ingezet voor het vervoer van minerale oliën.

Het casco is ontworpen door Ingenieurtechniek KWL en gebouwd door de Poolse werf Renod Stocznia in Dorzen. De voortstuwing gebeurt met een MTU 8V 4000 M60 (850 kW/1800 toeren)

Delen

- Advertentie -

Meer

Laat een reactie achter

Vul uw opmerking in!
Vul je naam in

- Advertentie -
- Advertentie -

- Advertentie -
- Advertentie -