- Advertentie -
- Advertentie -
HomeRubriekBlue Road op de koffie... ...bij Henk Schipper

Blue Road op de koffie… …bij Henk Schipper [Voortouw]

- Advertentie -

Delen

In de rubriek Voortouw belichten we elke Binnenvaartkrant een licentiehouder van het Blue Road beeldmerk. Deze editie: Henk Schipper, medeoprichter en manager van ELV.

De ELV is een in 1994 opgerichte coöperatie van schippers met spitsen, actief in West-Europa met het bieden van toegevoegde waarde aan verladers door alle activiteiten rondom de scheepvaart te coördineren, zoals laden, lossen en voor- en natransport. “De ELV is van en voor schippers”, aldus Henk Schipper. De ELV heeft vanaf de oprichting het BVB gesteund en is ook van meet af aan licentiehouder voor het gebruik van het logo ‘The Blue Road’.

Wat vind je van het huidige imago van de binnenvaart?
Ik denk dat de markt de binnenvaart heel serieus neemt, dat is geen probleem. Dat is wel de te grote bescheidenheid van de meeste schippers. Die zouden wel wat zelfbewuster mogen zijn.
In Nederland kennen de verladers de binnenvaart wel. Wie de binnenvaart niet inzet voor vervoer, heeft daar over het algemeen logistieke redenen voor. Meestal een te kleine voorraad, die ze liever regelmatig met kleine beetjes aangevoerd willen zien. In het buitenland kom ik wel potentiële klanten tegen die de mogelijkheid van de binnenvaart wel zouden hebben maar er nog genoeg niet mee bekend zijn. Daar werken we aan. Vaak als er een wisseling van de wacht is en er komt een nieuwe logistieke manager bij een grote onderneming, dan is dat het goed moment om even langs te gaan. Iemand die al honderd jaar met het wegvervoer werkt, is niet zo geïnteresseerd in een andere modaliteit. Kijk, ze zoeken allemaal kwaliteit en een lage prijs. Daar kunnen we ze mee bedienen.

Hoe kijk je tegen het werk van het BVB aan?
Daar ben ik heel positief over. Die gasten doen verschrikkelijk hun best, ze gaan ervoor. Dat heb ik ook altijd gevonden. Ze geven de branche naamsbekendheid en bieden ons een podium waar je anders nooit zichtbaar zou zijn. Ze openen een ander circuit voor je, zodat je ook mee kan helpen de potentiële klanten een duwtje in de goeie richting te geven.
En dan nog iets over het BVB: ze zijn neutraal.

Wat vind je van het logo The Blue Road?
Ik ondersteun het. Een merk zegt mij persoonlijk niets, maar ik vaar blind op de kennis van de mensen die dit hebben bedacht. Wat ik geweldig vind is dat de introductie ervan een hele golf van publiciteit heeft gegenereerd.

Spreken de volgende woorden je aan?
Toekomstgericht: Jazeker, ook voor de schepen die bij ons varen is er een prima toekomst. We groeien nog elk jaar.
Klantvriendelijk: Dat moet je zijn, mits je beseft dat de klant en jij een wederzijds belang hebben.
Duurzaamheid: Dat is voor de binnenvaart onomstreden.
Professioneel: Zeker, ook gezien de maatschappelijke betrokkenheid die we tonen.

Delen

- Advertentie -

Meer

Laat een reactie achter

Vul uw opmerking in!
Vul je naam in

- Advertentie -
- Advertentie -

- Advertentie -
- Advertentie -