- Advertentie -
- Advertentie -
HomeNieuwbouwBijzondere naamgever voor bijzonder schip: Lady Diletta

Bijzondere naamgever voor bijzonder schip: Lady Diletta

- Advertentie -

Delen

Trots presenteerden de Duitse cruiserederij Plantours en het Italiaanse moederbedrijf Ligubue op 24 juni hun nieuwe aanwinst: de Lady Diletta. Die dag werd het schip in Düsseldorf gedoopt.

Voor Plantours is het de eerste eigen nieuwbouw in het 4-sterren-plus-segment. Met de naam van het schip wordt de 101-jarige geschiedenis van moederbedrijf geëerd, de Ligabue Group. Diletta is namelijk de vorig jaar geboren dochter van Inti Ligabue, de huidige eigenaar van de Ligabue Group.

Het elegante riviercruiseschip biedt plaats aan 173 passagiers. Het zal vooral te zien zijn op de Rijn en de Moezel, maar ook op de Nederlandse en Vlaamse vaarwegen.

De eerste cruise (‘Verfijnde Rijnriviercuise door drie landen’) vertrekt op 1 juli. In zeven dagen doen de gasten achtereenvolgens Düsseldorf, Keulen, Koblenz, Rüdesheim, Worms, Speyer, Kehl/Straatsburg, Bazel, Germersheim aan om weer terug te keren in Düsseldorf. Ook de rest van het jaar starten en eindigen de cruises met de Lady Diletta in Düsseldorf.

TeamCo Shipyard

Het mps Lady Diletta is een Nederlands product. TeamCo Shipyard realiseerde de volledige afbouw, tot volle tevredenheid van de opdrachtgevers. Ook het casco is in Nederland gebouwd, door Vahali Gendt Holland.

De comfortabele sfeer aan boord is mede te danken aan Alpha Design Projects, dat de complete stoffering verzorgde, tot en met het kunstgras op het Sun Deck, en Studio L, dat voor het design en het interieur verantwoordelijk is.

Beerens Handelsonderneming leverde de voorsierradarmast, de stuurhuistrap en de davit. Beka Constructiebedrijf monteerde de machinekamervloeren. Berg Maritieme Meetsystemen verzorgde de niveaumeting van de drinkwater- en brandstoftanks, evenals de diepgangs- en doorvaarthoogtemeting. Blokland Non-Ferro maakte de warmtewisselaars.

EBR Marine bouwde het stuurhuis met hefsysteem. Van Wijk Machinefabriek en Scheepsreparatiebedrijf leverde de ankerlieren, staaldraden en ankers.

De betrokkenheid van Foresta Trading is aan boord herkenbaar aan het volledige pakket F.T. Victor-dienstpompen, de F.T. ballast-/stripping-ejectors, de F.T. gasolietrimpompen, de F.T. smeeroliepompen en de F.T. smeeroliehaspelsets. Klimaatservice Holland Staal Gorkum verzorgde de verwarmingsinstallatie, ventilatiesystemen, airconditioning, sanitaire installaties, het hydrofoor, de machinekamerventilatie en de koel- en vriescellen.

Scheepvaartwinkel Marine lever­de zowel het veiligheidspakket (onder andere brandslanghaspels, brandblussers, brandweer- en ademluchtuitrusting, reddingsvesten, een Jeanneau-boot met buitenboordmotor) als het technisch pakket (smeermiddelen van Total, gereedschappen, reinigingsmiddelen, Epifanes-verf en HMPE-touwen).

Veth Propulsion zorgt dat de Lady Diletta in beweging komt en blijft met de twee Veth Z-drives (783 kW bij 1600 toeren) de Veth-boegschroef, en de drie diesel­generatorsets.

De complete elektrische installatie, met monitoringsysteem, nautisch pakket, camerasysteem, satellietsysteem, Ecdis Inland Viewer, en AIS installatie is ingebouwd en aangelsoten door Werkina Werkendam. Willemsen interieurbouw & scheepsbetimmering deed de isolatie en betimmering.

 

Delen

- Advertentie -

Meer

1 reactie

Laat een reactie achter

Vul uw opmerking in!
Vul je naam in

- Advertentie -
- Advertentie -

- Advertentie -
- Advertentie -