In Mainport Magazine van oktober staat een groot artikel: ‘The Blue Road, Bindmiddel voor binnenvaart’. In een uitgebreid interview met Kees de Vries en Wilco Volker worden de bedoeling en ontstaansgeschiedenis van het beeldmerk en de naam uit de doeken gedaan. Kees de Vries: “De binnenvaart is innovatief, gaat een stap verder dan groen. Blauw is sophisticated, high tech, en uiteindelijk is het inclusief groen. Toevallig is blauw ook nog de kleur van water.”
VVD-Kamerlid Ingrid de Caluwé (woordvoerder voor onder andere de binnenvaart) bracht 21 oktober een werkbezoek.
The Blue Road wordt steeds meer erkend als het beeldmerk van de binnenvaart. Inmiddels hebben 35 BVB-sponsors een licentieovereenkomst getekend en daarmee de beschikking gekregen over het Blue Road logo voor eigen publicitaire doeleinden, waaronder deze krant (die het logo ook communiceert via de voorpagina van de krant en op het briefpapier). Kijk voor meer informatie over het gebruik van het logo op www.theblueroad.nl.
Verladersinfo
De jaarlijkse Verladersinfo werd in een oplage van ruim 6.000 stuks meegestuurd met de EVO-logistiek. In deze nieuwsbrief worden onder meer de eerste resultaten toegelicht van het projectteam ‘Maatwerk Voorlichting Binnenvaart’, het team dat nieuwe lading voor de binnenvaart verwerft. Daarnaast komen andere nieuwe en bijzondere binnenvaarttransporten aan de orde, zoals de bevoorrading van evenementen in de RAI door het elektrisch aangedreven schip van Mokum Mariteam.
De Ziel van de stad
Op 28 oktober is de première van de film ‘De ziel van de stad, Water omgeeft de stad die grondig vernieuwt wat zij altijd al had’. Locatie: galerie De Compagnie aan de Kuipershaven in Dordrecht. In deze documentaire wordt vanuit diverse perspectieven gekeken wat de ziel van de stad is. Zo ook vanaf het water. Binnenvaartondernemer en BVB-sponsor P. Romijn van het ms Alm geeft zijn visie op de binding tussen de binnenvaart en Dordrecht.