- Advertentie -
- Advertentie -
HomeNieuwbouwSchloss Imola en Schloss Quedlinburg symboliseren jarenlange samenwerking GEFO en Den Breejen

Schloss Imola en Schloss Quedlinburg symboliseren jarenlange samenwerking GEFO en Den Breejen

- Advertentie -

Delen

Donderdag 13 juli vond bij Den Breejen Shipyard de doop van de gastanker Schloss Quedlinburg plaats. Daarmee rondde de werf in Hardinxveld-Giessendam samen met opdrachtgever GEFO Shipping Group de succesvolle bouw van een serie van vier nieuw ontworpen gastankers feestelijk af.

De vier zusterschepen zijn 110 meter lang en 11,40 meter breed. Het concept is door GEFO in samenwerking met het eveneens in Hamburg gevestigde Ship Design & Consult ontwikkeld. De gastankers zijn zo ontworpen dat ze ook bij lage diepgang nog goed presteren én een laag brandstofverbruik hebben. De casco’s, door Rensen-Driessen Shipbuilding gebouwd in Orsova (Roemenië), arriveerden met losse dekken in Nederland. Na aankomst werden de acht ladingtanks geplaatst en de dekken afgemonteerd. De tankers beschikken over door Koedood geleverde Mitsubishi motoren en hebben elk een laadvermogen van 2.265 ton. De ladingpompen zijn afkomstig van Svanehoj.

Eind vorig jaar leverde Den Breejen Ship­yard de Slot York en de Schloss Tramontana op. Een half jaar later, en daarmee volgens planning, volgden de laatste twee schepen. Op 16 juni was in Antwerpen de doop van de Schloss Imola.

De Schloss Imola werd gedoopt in Antwerpen. (foto GEFO)

Projectleider Herman Beek en zijn team rondden hiermee net voor de zomervakantie een drukke periode af. Na een paar weken welverdiende rust staan voor de werf nieuwe afbouwprojecten op de planning, waaronder twee koppelverbanden en een chemicaliëntanker van 135 x 17,50 meter. Beide opdrachten zijn voor buitenlandse opdrachtgevers.

26 jaar

Voor alle medewerkers en onderaannemers van Den Breejen Shipyard was het een mooie verrassing dat de Schloss Quedlinburg in de eigen haven werd gedoopt. GEFO had Ilona
Kamsteeg-den Breejen gevraagd als doopvrouw op te treden. Als blijk van waardering voor de jarenlange samenwerking tussen de beide door familie geleide bedrijven.

De samenwerking loopt al 26 jaar en begon in 1997 met de afbouw van de Schloss Versailles. GEFO vertrouwt op Den Breejen Shipyard voor afbouw, reparatie en klasse maken van schepen. Van de Schloss Versailles tot dit nieuwe schip werden 24 LPG-tankers gerealiseerd… Bijna een compleet alfabet.

De Schloss Quedlinburg. (foto Tekst & Toebehoren)

Ilona Kamsteeg-den Breejen zei het een grote eer te vinden dat zij de Schloss Quedlinburg mocht dopen. “Ik heb in mijn best al lange carrière als werfeigenaar al vele scheepsdopen meegemaakt, maar dat ik nu zelf doopmeter mag zijn vind ik heel bijzonder.”

“GEFO is al heel lang een gewaardeerde relatie. Sinds 1997 hebben we vrijwel jaarlijks één of meerdere gastankers opgeleverd. Mooi dat we de zeer prettige samenwerking nu mogen bekrachtigen met deze ceremonie.”

Vervolgens sprak ze de bekende woorden uit, alvorens de champagnefles kapot te zwieren tegen de kop van het gloednieuwe schip: “Schloss Quedlinburg, ik doop u en ik wens u en uw bemanning een behouden vaart.” De gezamenlijke toast werd gevolgd door de jaarlijkse bedrijfsbarbecue van Den Breejen Shipyard.

Delen

- Advertentie -

Meer

Laat een reactie achter

Vul uw opmerking in!
Vul je naam in

- Advertentie -
- Advertentie -

- Advertentie -
- Advertentie -