Rederij CMA CGM, containerterminal Rotterdam World Gateway en binnenvaartoperator HTS zijn samen de Ruhr Express begonnen. Na een korte proefperiode besloten ze door te gaan met het nieuwe concept. De Ruhr Express, uitgevoerd door HTS, biedt twee keer per week een shuttleverbinding tussen diepzeeterminal RWG op Maasvlakte 2 en D3T in Duisburg.

De dienst heeft bij RWG een semi-vast slot dat meebeweegt met de vensters van een aantal diepzeediensten van CMA CGM. “De connectie tussen de diepzeediensten van CMA CGM en de binnenvaart is daarmee gegarandeerd, wat een voordeel oplevert voor alle partijen in de logistieke keten”, aldus RWG in de bekendmaking. “Met deze punt-puntconstructie en de flexibiliteit in het vaarschema, heeft HTS een betrouwbare afhandeling gerealiseerd tussen RWG in Rotterdam en het Duitse achterland.”

 

Grotere callsizes

De opzet maakt grotere call sizes mogelijk. Dat is gunstig voor de efficiëntie van de binnenvaartafhandeling op de RWG-terminal.

Met het gezamenlijk initiatief bieden RWG, CMA CGM en HTS een antwoord op de groter wordende pieken op diepzeeterminals als gevolg van de schaalvergroting bij de zeeschepen.

Article bottom ad

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.