Promotie voor kleine binnenvaart via nieuwe kanalen

0

Het Bureau Voorlichting Binnenvaart heeft een promotie-DVD laten maken over kleine binnenvaartschepen. Het eerste exemplaar werd tijdens het ‘Symposium Limburgse Binnenhavens’ overhandigd aan gedeputeerde Bert Kersten van de provincie Limburg.
De nieuwe promotiefilm is de start van een nieuwe serie informatieve minifilms over de sector. De film is uitgebracht onder de titel De drijvende kracht; kleine binnenvaart, grote klasse.

Waar nieuwe films door het BVB voorheen via de geijkte communicatiekanalen verspreid werden, kiest het bureau nu voor een nieuwe insteek. Door gebruik te maken van nieuwe kanalen als Youtube en Hyves kan de binnenvaart in korte tijd bij veel mensen bekend worden gemaakt.

Campagne
Maar daar heeft het BVB de sector wel bij nodig: “Veel binnenvaartondernemers zijn tegenwoordig op internetsites als Hyves te vinden. Daar zijn de mooiste foto’s van schepen dagelijkse reclame voor de binnenvaart. Deze trots op de schepen, klein en groot, kan via het internet snel en breed verspreid worden. Om dat te bereiken lanceert het BVB een online campagne waar een leuke gadget mee te verdienen is.” Het BVB vraagt iedereen in de binnenvaart om zelf ook mee te doen aan promotie van de bedrijfstak.

Youtube
Op het Youtube-kanaal van het BVB is de nieuwste binnenvaartfilm te vinden. Door op ‘delen’ te klikken kan via dit kanaal iedereen de film openbaar als gadget op zijn eigen hyves-pagina plaatsen en vrienden uitnodigen deze te bekijken. Zodra de nieuwe film twintig keer of meer bekeken is vanaf de eigen hyves-pagina kan een mail naar het BVB worden gestuurd. Deze mensen beloont het BVB als dank voor de medewerking een klein schip met grote opslagmogelijkheden, in de vorm van USB-stick (zolang de voorraad strekt). Deze exclusieve binnenvaart-USB-stick heeft een opslagcapaciteit van 2GB.

Project ‘Klein Schip’

De film De Drijvende kracht; kleine binnenvaart, grote klasse is onderdeel van het project ‘Klein schip’ dat door het Expertise en InnovatieCentrum (EICB) wordt begeleid. Het BVB is verantwoordelijk voor de imagocampagne rondom de kleine klasse binnenvaart.
Mensen die de film toch liever op DVD bekijken, kunnen hem per e-mail opvragen bij het BVB.

Article bottom ad

Laat een reactie achter

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.