Op afspraak naar de SAB

0

Om alles in goede banen te leiden, bestaat een groot deel van ons leven uit het plannen van allerlei zaken: wanneer moet ik met mijn lading waar zijn? Wanneer kan ik mijn paspoort vernieuwen of wanneer kan ik naar de kapper? Zelfs de zomer­vakantie wordt vaak ruim van tevoren ingepland. Moet dit?

Nee hoor, je kunt ook zonder afspraak op pad gaan. De kans is dan alleen groot dat mensen met dezelfde plannen je voor zijn en je moet wachten op je beurt. Nu kan het aanvragen van een paspoort redelijk snel gebeuren, maar moet je wachten op een knipbeurt dan duurt het al gauw wat langer. Kun jij je voorstellen hoe lang je extra zou moeten wachten op jouw beurt om te laden of te lossen?

Er werd de SAB al heel lang en frequent gevraagd of ze iets kon doen aan de soms lange wachttijden, want tja… het werk wacht niet. Van veel klanten kwam de vraag of de SAB niet óók op afspraak kon gaan werken? Dit wordt immers al op veel plaatsen gedaan?

Na lang beraad heeft de SAB besloten gehoor te geven aan de grote vraag vanuit de binnenvaart: per 1 mei 2019 gaat de SAB op afspraak werken. Via de computer, laptop, smartphone of tablet kun je vanaf april zelf je afspraak inplannen om jouw vaardocumenten te regelen aan de SAB-balie. Het programma geeft aan hoe lang jouw afspraak vermoedelijk gaat duren en zal de afspraak schriftelijk aan je bevestigen. Dit zal (onverwachte) wachttijden zoveel mogelijk beperken.

Het blijft natuurlijk wél van belang dat je de juiste documenten bij je hebt. Check vóór je bezoek welke documenten je mee moet nemen voor de handelingen die je wilt laten uitvoeren.

Kan ik nu niet meer ‘spontaan’ langskomen? Ja en nee. Nee, want je hebt een afspraak nodig. Ja, je kunt altijd checken of er voor diezelfde ochtend of middag nog een plek beschikbaar is. Hier is geen tijdslimiet aan verbonden. De link naar de afsprakenmodule volgt later. Dit zal via diverse kanalen worden gecommuniceerd zodat iedereen tijdig op de hoogte is van de mogelijkheden.

Mocht je het lastig vinden om een afspraak in te plannen of regel jij je zaken liever op afstand? Dan biedt de SAB-webshop een goede oplossing. Je kunt de door jouw gewenste handelingen digitaal aanvragen, de docu­menten uploaden én betalen via iDeal. Eventueel moet er nog een te stempelen vaardocument worden nagezonden. Na binnenkomst van dit document, met vermelding van het bestelnummer, kan er snel een koppeling gemaakt worden met jouw bestelling en heb je de bestelling met een paar dagen in huis. Dit bespaart niet alleen een hoop tijd maar ook reiskosten.

Article bottom ad

Laat een reactie achter

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.